رسانه های پاکستانی روز دوشنبه گزارش دادند: مشاور امنیت ملی افغانستان فردا در راس یک هیات سیاسی و امنیتی به اسلام آباد سفر می کند.

براساس این گزارش، منابع دیپلماتیک با تایید از سرگیری مذاکرات امنیتی میان اسلام آباد و کابل گفتند که این گفت وگوها از هشت ماه قبل متوقف شده بود.

سفیر افغانستان در پاکستان نیز در این خصوص گفت: کابل خواهان روابط خوب با اسلام آباد است و با همین هدف فرآیند گفت وگوها نیز میان دو کشور سرعت خواهد گرفت.

اواسط اردیبهشت ماه امسال عمران خان نخست وزیر پاکستان و اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان به صورت تلفنی گفت وگو کردند که باعث شد تنش های اخیر میان دو کشور کاهش یافته و روابط بهبود پیدا کند.

رسانه های پاکستانی گفتند که اشرف غنی به زودی به اسلام آباد سفر خواهد کرد.

ازسرگیری گفت وگوھای امنیتی میان دولت های اسلام آباد و کابل در حالی است که تنش های اخیر مرزی منجر به تشدید تنش های دیپلماتیک میان دو کشور شده است.

ماه گذشته به دنبال حمله نظامیان پاکستان به نیروهای مرزی افغانستان و کشته شدن چهار غیرنظامی، وزارت امورخارجه افغانستان کاردار پاکستان در کابل را فراخواند.

پیش تر مقامات پاکستانی گفته بودند که نزدیک به ۷۰ نفر از عناصر تروریستی به پاسگاه‌های نیروهای پاکستانی در نزدیک مرز وزیرستان شمالی حمله کردند که در نتیجه آن سه سرباز این کشور کشته شده و هفت تن دیگر زخمی شدند.

وزارت امورخارجه پاکستان نیز از احضار کاردار سفارت افغانستان در اسلام‌آباد در واکنش به حمله تروریست ها به نیروهای پاکستانی از خاک افغانستان، خبر داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.