استقلال برای لیگ نوزدهم به دنبال یک سرمربی جدید است. آن‌ها در شرایطی جذب استراماچونی را بررسی می‌کنند که هنوز پول شفر را پرداخت نکرده‌اند. استقلال در شرایطی به دنبال یک سرمربی خارجی دیگر است که در پرداخت حقوق بازیکنان خارجی خود مانده است. اما مشکل استقلال در شرایط فعلی اصلا مهره‌های خارجی نیست و همه چیز به قراردادهای نجومی و عجیب بازیکنان داخلی بازمی‌گردد.

فرشید باقری که با انتقال گران‌قیمت به استقلال صدای وزیر وقت ورزش و جوانان را هم درآورده بود، قراردادی در حدود ۲ میلیارد تومان با باشگاه دارد! محسن کریمی هم که بخش بزرگی از دوران حضورش در استقلال را مصدوم بوده، حدود ۹۰۰ میلیون است. آرمین سهرابیان برای دو فصل نزدیک به یک میلیارد تومان قرارداد بسته است. تعدادی از بازیکنان جوان و گم‌نام استقلال هم قراردادهای نیم میلیاردی دارند!

نکته عجیب‌تر این که بازیکنان قدیمی‌تر باشگاه مثل خسرو حیدری و سید مهدی رحمتی که قبل‌تر قراردادهای سه ساله با باشگاه منعقد کرده بودند، ارقام کمتری دریافت کرده‌اند. بنابراین خارجی‌های استقلال در شرایط فعلی چندان هم مقصر نیستند و بخش بزرگی از بحران‌های باشگاه به خاطر قراردادهای داخلی و عجیب است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.