سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در تحلیلی از رفتارها و اقدامات آمریکایی، اظهار کرد: آمریکایی‌ها سیاست "چماق و هویج" را در پیش گرفته‌اند. این سیاست سکه‌ای دو رو است که یک روی آن تهدید، حرکت ناوهای جنگی و هواپیمابر و اعزام نیرو و درخواست مقابله با ایران از سوی کشورهای منطقه و روی دیگر آن مذاکره، دادن شماره تماس به ایران و تاکید بر اینکه جنگ نظامی نداشته و فقط جنگ اقتصادی دارند، می‌باشد. آنها این سیاست را پیش می برند ولی اهدافشان هیچکدام از این کارها نیست.

وی در ادامه توضیح داد: آمریکایی ها مرد جنگ نیستند چون توانمندی‌های ما و شرایط خودشان را در منطقه می دانند که اگر اتفاق نظامی رخ دهد متضررترین کشور، آمریکایی ها خواهند بود. از سوی دیگر پایبند به توافق و مذاکره هم نیستند که این را در رفتارهایشان نشان دادند. نتیجه آن است که هدف آمریکایی ها جنگ و مذاکره نیست. هدفشان ایجاد جنگ روانی در داخل کشور ما است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اضافه کرد: طراحی آمریکایی ها آن است که با تشدید تحریم ها سفره مردم را خالی کرده، تولید را با مشکل روبرو و بیکاری را افزایش دهند و بعد با افزایش مشکلات اقتصادی مردم ایران را به دو گروه موافق و مخالف مذاکره تقسیم کرده و سپس تنش در جامعه ایرانی ایجاد کنند. در چنین شرایطی با جنگ روانی آمریکا ما راهی جز مقاومت نداریم تنها راه پیروزی ما در برابر جنگ روانی مقاومت است و نباید بازی جنگ روانی آنها را بخوریم.

نقوی حسینی در پایان با بیان اینکه برخی از اقدامات دولت ترامپ برای پاسخگویی به افکار داخلی آمریکا است، خاطرنشان کرد: ترامپ برای انتخابات آینده برنامه‌ریزی می‌کند چون باید پاسخی به دموکرات‌ها بدهد که چه نسخه ای برای ایران داشته است. آنها می‌گویند که توافق کرده‌اند، اما دولت ترامپ توافق را بر هم زد و هیچ نتیجه جدیدی نگرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.