هیل گزارش داد، دونالد ترامپ در این خصوص گفت: من فکر می‌کنم آن‌ها (چینی ها) امیدوار بودند که توافق تجاری شان را پیش از مذاکره مجدد، به امضا برسانند. ما برای این توافق آمادگی نداریم. ما ده‌ها میلیارد دلار تعرفه می‌گیریم و این رقم ممکن است به راحتی و به شدت افزایش یابد. اما من فکر می‌کنم در آینده چین و آمریکا به یک توافق تجاری دست خواهند یافت.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: به طرز احمقانه‌ای برخی از مردم گفته اند که مالیات دهندگان آمریکایی پول تعرفه‌های چین را می‌پردازند. نه نه نه. اینطور نیست. آن‌ها درصد بسیار پایینی پرداخت می‌کنند؛ اما کشور ما میلیارد‌ها میلیارد دلار پول به دست می‌آورد.

در این کنفرانس مطبوعاتی، شینزو آبه هم به روابط آمریکا و چین اشاره کرد و گفت: با این رویکرد، امیدوار هستم که آمریکا و چین برای یافتن راهکاری به منظور حل مشکلات خود با یکدیگر مذاکره کنند.

شایان ذکر است، در پی تشدید تنش‌های تجاری میان واشنگتن و پکن، دولت ترامپ اوایل ماه جاری میلادی بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی از چین تعرفه وارد کرد. چین هم در مقابل بر روی ۶۰ میلیارد دلار از کالا‌های آمریکایی تعرفه وضع کرد. ترامپ همچنین تهدید کرده که ممکن است روی ۳۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی تعرفه‌های وارداتی اعمال کند.

تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین به حدی رسیده است که مذاکرات تجاری اخیر دو کشور بی نتیجه ماند و هیئت تجاری چین چندی پیش ۲ ساعت پس از ورود به واشنگتن، پایتخت آمریکا را ترک کرد.

ترامپ چندی پیش هم در مصاحبه با فاکس نیوز اعلام کرده بود هرگز اجازه نمی‌دهد چین به قدرت برتر جهان تبدیل شود. ترامپ این اظهارات را در حالی مطرح کرده است که تعدادی از اقتصاددان‌های آمریکایی پیشتر اعلام کرده بودند چین تا سال ۲۰۳۰ به قدرت اقتصادی برتر جهان تبدیل خواهد شد.ذ

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.