هیل گزارش داد، میزان اثرگذاری توئیت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شامل باز انتشار توئیتری و پسندیدن به ازای هر توئیت بسته به تعداد دنبال کنندگان از ۰.۵۵ درصد در نوامبر ۲۰۱۶ به ۰.۳۲ درصد در ژوئن ۲۰۱۷ کاهش داشت و در ۲۵ مه سال جاری میلادی به ۰.۱۶ درصد رسید.

بر اساس تحلیل داده‌های اعلام شده از سوی مؤسسه CrowdTangle که پایگاه خبری آکسیوس منتشر کرد، بسیاری از توئیت‌های ترامپ شامل لفاظی‌هایی هستند که او غالباً تکرار کرده تا خوانندگان گهگاه توئیت‌هایش را شوکه کند.

به عنوان مثال، ترامپ از اول آوریل سال جاری میلادی ۵۴ بار عبارت‌های "هیچ تبانی"، ۳۰ بار "هیچ جلوگیری"، ۲۰ بار "پیگیری موهومات"، هفت بار "خیانت" را تکرار کرده است.

وبسایت آکسیوس گزارش داده است: ترامپ اخیرا خیلی بیشتر توئیت می‌کند که طبعا تأثیرگذاری و بازخورد بیشتری دارد. ترامپ در شش ماهه نخست این تحلیل ۱۵۷ بار در ماه توئیت کرده اما در شش ماهه دوم این تحلیل ۲۸۴ بار توئیت منتشر کرده است.

بر اساس این تحلیل، نسبت به دو سال و نیم گذشته، برای نخستین بار در ماه مه ترامپ پایین‌ترین بازخورد توئیتری را داشته است حتی با اینکه طی یک ماه اخیر توئیت‌های زیادی داشته البته بدون در نظر گرفتن باز انتشارهای توئیتری.

با وجود توئیت‌های با محتوای توهین‌آمیز یا خصومت‌آمیز از جانب رئیس جمهوری آمریکا، توئیت‌های غیر سیاسی از جانب وی بالاترین نرخ اثرگذاری را داشته است.

پیام‌های کریسمسی و پستی با عنوان "صبح به خیر، روز بسیار خوبی داشته باشید" کمی پس از خاتمه پرونده اعلام شده از سوی رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در میان بالاترین بازدیدکنندگان توئیتری ترامپ قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.