واردات چین از ایران آخرین بار در آوریل سال ۲۰۱۴ رکورد زده و به ۸۰۳ هزار و ۱۵۲ بشکه در روز رسیده بود. حجم واردات آوریل ۴۵.۸ درصد در مقایسه با مارس و ۲۱.۲ درصد در مقایسه با آوریل سال گذشته افزایش داشت.

واردات نفت چین از آمریکا در آوریل ۱۱۶ هزار و ۷۵۰ بشکه در روز یا معادل ۴۷۷ هزار و ۸۳۳ تن بود که بالاترین میزان در هفت ماه گذشته بود. جریان صادرات نفت آمریکا به چین از اکتبر سال گذشته به دلیل جنگ تجاری میان دو کشور آهسته شد و چین در دسامبر و فوریه محموله‌های کوچکی از آمریکا خریداری کرده بود. به گفته تحلیلگران، با این حال چند پالایشگاه چینی در فاصله آوریل تا ژوئیه برای خرید محموله‌های نفت آمریکا سفارش داده‌اند.

طبق آمار اداره کل گمرک چین، واردات نفت چین از عربستان سعودی در آوریل ۱۱.۲ درصد نسبت به مارس کاهش یافت و به ۱.۵۴ میلیون بشکه در روز یا معادل ۶.۳ میلیون تن رسید اما این کشور در آوریل مانند چهار ماه نخست امسال بزرگترین صادرکننده نفت به چین بود. صادرات این کشور به چین بر مبنای سالانه ۴۲.۹ درصد افزایش داشت و ۲.۸ درصد بالاتر از ۶.۱۲ میلیون تن صادرات روسیه به چین بود.

بر اساس گزارش پلاتس، چین در فاصله ژانویه تا آوریل ۵.۹۳ میلیون بشکه در روز نفت از اوپک وارد کرد که بر مبنای سالانه ۱۸.۴ درصد رشد داشت و سهم بازار این گروه را با حدود چهار درصد افزایش، به ۵۸.۸ درصد رساند.

حجم واردات چین از آمریکای شمالی در چهار ماه نخست امسال بر مبنای سالانه ۸۳ درصد کاهش یافت و به ۵۸ هزار و ۶۶۴ بشکه در روز رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.