رویترز گزارش داد، جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی گفت: دنبال کردن برگزیت بدون توافق از طریق برگزاری انتخابات سراسری، یک خودکشی سیاسی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: اگر به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس انتخاب شوم، به دنبال وقت بیشتری خواهم بود تا بتوانم به یک توافق برگزیت جدید دست پیدا کنم.

جرمی هانت نیز به سایر نامزدهای فعلی برای جانشینی ترزا می نخست وزیر مستعفی انگلیس افزوده شده است.

وزیر خارجه انگلیس اظهار داشت: وعده برای ترک اتحادیه اروپا تا یک تاریخ و زمان مشخص با توافق یا بدون توافق، احتمالا از سوی نمایندگانی که مخالف خروج بدون توافق هستند، منع خواهد شد. به نظر من تلاش برای دستیابی به برگزیت بدون توافق آن هم از طریق برگزاری انتخابات سراسری ، یک راهکار نیست بلکه خودکشی سیاسی است. راهکار اصلی دستیابی به یک توافق متفاوت است و این چیزی است که اگر نخست وزیر شوم ، آن را دنبال خواهم کرد.

تاکنون ۱۰ سیاستمدار حزب محافظه کار انگلیس آمادگی خود را برای جانشینی ترزا می اعلام کرده اند.

به نظر می رسد بوریس جانسون وزیر خارجه پیشین انگلیس بیشترین شانس را برای نخست وزیری داشته باشد. وی در این باره گفته است: بریتانیا باید روز ۳۱ اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود.

هانت در ادامه تصریح کرد: به نظر من به جای دنبال کردن برگزیت بدون توافق، باید به دنبال یک توافق متفاوت باشیم.

ترزا می نخست وزیر مستعفی انگلیس ۳ بار تلاش کرد تا حمایت نمایندگان پارلمان از توافق برگزیت فعلی را جلب کند ولی این تلاش ها به جایی نرسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.