القدس العربی گزارش داد، سانتیاگو آباسکال، رهبر حزب راست افراطی "بوکس"، یائیر نتانیاهو، پسر ارشد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد قرار داده و او را به دلیل انتشار پیام توییتری اخیرش نادان و احمق خطاب کرد که در توییتر خود به مسلمانان و عرب‌ها پیشنهاد داده بود پیش از آزادی فلسطین، دو شهر سئوتا (در زبان مغربی به آن "سبتة" می‌گویند) و "ملیّا" (ملیلیة) را آزاد کنند که توسط اسپانیا تصرف شده‌اند.

آباسکال در پاسخ به یائیر در صفحه توییترش نوشت: تو نادان و احمق هستی و خسارت سنگینی به مساله‌ اسرائیل وارد می‌کنی. وی افزود، یائیر تحریک به وقوع جنگ اسلامی در اسپانیا می‌کند.

آباسکال ادامه داد: پیش از ترغیب برای ایجاد جنگ اسلامی در اسپانیا، باید کمی درباره تاریخ ما بدانی. جنگ اسپانیا از سوی مسلمانان پایان یافته و پس از هشت قرن اسپانیا را پس گرفتیم.

پسر نتانیاهو به صورت تحکم‌آمیز در توییتر خود نوشته بود: عزیزان عرب و مسلمانم، آیا می‌خواهید اراضی عربی و اسلامی اشغالی را آزاد کنید؟ سپس به کمک نقشه جغرافیایی به دو شهر اسپانیای مذکور اشاره کرده و نوشته بود: از اینجا شروع کنید این یک شروع خوبی است.

پیام توییتری رهبر حزب بوکس اسپانیا واکنش گسترده‌ای از سوی اسپانیایی‌ها در پی داشت، زیرا این پیام آباسکال با روز برگزاری انتخاباتی مصادف بود که طی آن اسپانیا برای نخستین بار به پارلمان اروپا راه یافت.

معمولا یائیر با توییت‌های پر از ادعاها و اطلاعات غلط خود جنجال می‌آفریند، آخرین این پیام‌ها این بود که نوشته بود: استانبول پیش از اشغال‌ توسط ترکیه، قسطنطنیه، پایتخت امپراتوری بیزانس و مرکز مسیحیت جهانی در طول هزاران سال بود. ترکیه شمال قبرس را اشغال کرده و کردها را قتل عام کرده است. پیامی که رئیس جمهوری ترکیه را وادار کرد خطاب به نتانیاهو واکنش نشان داده و بگوید: گوش پسرت یائیر را بپیچان!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.