پس از اخراج وینفرد شفر، فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی موقت استقلال تا پایان لیگ هجدهم انتخاب شد. با این نتایج قابل قبول مجیدی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، باعث شد هواداران و آبی‌های سابق هم به ماندن مجیدی رای بدهند. عنایتی درباره ماندن مجیدی گفته بود: «فکر می‌کنم بهترین انتخاب برای باشگاه، همین فرهاد مجیدی است.» پیروز قربانی هم به نقش مثبت مجیدی در استقلال اشاره کرد: «وقت آن رسیده که به یک مربی جوان مثل مجیدی اعتماد شود و از او نیز حمایت صورت گیرد.» اما جواد زرینچه نظر متفاوتی دارد: «به نظرم ادامه روند شفر بود و چیز خاصی از استقلال دیده نشد که بگوییم با آمدن فرهاد برجسته شد.»

در شرایطی که اتمسفر استقلال به ماندن مجیدی رای می‌داد، سرمربی جوان تیم هم به دنبال ساختن ترکیب لیگ نوزدهم بود. او ابتدا خواستار ماندن امید نورافکن شد و سپس هافبک ذوب‌آهن را پیشنهاد داد اما پس از آن بود که تصمیم گرفت نظری ندهد. مجیدی می‌خواست مطمئن باشد فصل آینده هم سرمربی استقلال است و اگر قرار بود این اتفاق رخ ندهد، او هم نقشی در ترکیب فصل آینده نداشته باشد.» پس از آن بود که مجیدی احتمال جذب تعدادی بازیکن را تکذیب کرد و گفت: «استقلال اوضاع نگران کننده‌ای دارد. من بعد از بازی با العین چندین بار با آقای فتحی و آقای خطیر تماس گرفتم و تاکید داشتم که تیم فصل قبل حفظ شود و به جای خریدهای بی‌مورد به فکر جوانان باکیفیتی باشیم که در مجموعه استقلال حضور دارند. کیفیت بعضی‌ از جوان‌های ما بهتر از برخی اسامی است.»

 

در چنین شرایطی باشگاه استقلال هم به ماندن فرهاد مجیدی خوش‌بین نماند و تصمیم گرفت انتقال یک سرمربی خارجی جدید را برعهده بگیرد. استقلال اگر قرار بود قرارداد وینفر شفر را فسخ کند، باید رقمی حدود ۱۵ میلیارد تومان پرداخت می‌کرد. این پول برای باشگاه استقلال رقم کمی نبود و اوضاع دشوار مالی فوتبال ایران هم مزید بر علت شد تا باشگاه تمام تلاشش را به کار بگیرد و از پرداخت این رقم سنگین فراری باشد. بنابراین همه انتظار داشتند استقلال با شفر به یک توافق همه جانبه دست پیدا کند و به نظر می‌رسد این اتفاق رخ داده است. تصویری از او منتشر شد که در حال ترک ایران بود. پس از آن هم سرمربی آلمانی هدایت باشگاه بن یاس امارات را برعهده گرفت. 

به نظر می‌رسد استقلالی‌ها پیش از نهایی شدن خبر تیم جدید شفر، با او به توافق رسیده بودند. چرا که استقلال از هفته گذشته به دنبال یک گزینه خارجی بود. رسانه «توتو مرکاتو وب ایتالیا» ادعا کرد استقلال وضعیت آندره آ استراماچونی، سرمربی ۴۳ ساله ایتالیایی که سابقه هدایت اینتر، اودینزه، پاناتینایکوس یونان و اسپارتاپراگ چک را در کارنامه دارد را بررسی کرده است. آبی‌های تهران به استراماچونی، قراردادی سه ساله را پیشنهاد داده‌اند و به زودی مدیران آبی‌ها با نماینده استراماچونی ملاقات خواهند کرد تا این سرمربی را برای آوردن به ایران متقاعد کنند. رسانه‌های زیادی احتمال حضور مجیدی در استقلال را بررسی کردند تا خبر توافق او با آبی‌پوشان چندان هم عجیب نباشد.

در حالی که سرمربی ایتالیایی در ترکیه حضور داشت، شایعه توافق او با یک باشگاه ترکیه‌ای منتشر شد اما باشاک شهیر این خبر را تکذیب کرد. امیرحسین فتحی امروز، سه شنبه، دیداری با استراماچونی خواهد داشت تا انتقال او به استقلال را نهایی کند. بنابراین استقلال در ترکیه از سرمربی جدید خود رونمایی خواهد کرد. بنابراین استراماچونی که کارنامه درخشانی هم ندارد، احتمالا به زودی جانشین فرهاد مجیدی خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.