سپهر حیدری برای پرسپولیسی‌ها یادآور یک فصل ارزشمند است. در روزهای اوج لیگ هفتم و در شرایطی که سپاهان و پرسپولیس رقابت تنگاتنگی برای قهرمانی داشتند، حیدری در دقیقه ۹۶ یکی از دراماتیک‌ترین لحظات تاریخ لیگ برتر را رقم زد. گل پیروزی‌بخش او پرسپولیس را ۱-۲ برنده یکی از مهم‌ترین مسابقات لیگ هفتم کرد تا سرخ‌های پایتخت در آن روزها به نخستین تیمی تبدیل شوند که دو قهرمانی در لیگ برتر دارند. حالا که پرسپولیس پرافتخارترین تیم لیگ برتر است و دوباره باید به مصاف سپاهان برود، با سپهر حیدری درباره اهمیت این دیدار گفتگو کرده‌ایم.

بازی امروز پرسپولیس مقابل سپاهان، دقیقا مثل همان مسابقه‌ای که شما گلزنی کردید، حساس و نفس‌گیر است. پرسپولیس در کسب دوگانه داخلی فوتبال ایران موفق خواهد بود؟

قبل از هر چیز باید بگویم امیدوارم هیچ درگیری‌ای میان هواداران سپاهان و پرسپولیس رخ ندهد و همه با سلامت کامل به خانه‌هایشان بازگردند. پرسپولیس و سپاهان در جام و هر سطحی که باشند، همیشه رقابت جذابی با یکدیگر  داشته‌اند. حدود ده سال است که این حساسیت بیشتر هم شده است، دقیقا بعد از همان قهرمانی دراماتیک پرسپولیس. به جرات می‌توانم بگویم این دیدار در برهه‌هایی از دربی استقلال و پرسپولیس هم حساس‌تر بوده است. سپاهان تیم بزرگ و قابل احترامی است و من هم این افتخار را داشتم در دوران حضور آقای قلعه‌نویی در تیم ملی ایران شاگرد او باشم اما در شرایط فعلی، پرسپولیس از هر لحاظ تیم قدرتمندتری از رقیب اصفهانی است. اگر پرسپولیس فقط ۷۰ درصد از بازی همیشگی‌اش را ارائه دهد، در اصفهان پیروز خواهند شد. فقط کافی است خودشان باشند. تاکتیک سپاهان مشخص است و پرسپولیس ابزار مقابله با این تاکتیک را دارد. مدافعان کناری پرسپولیس هم در عملکردهای دفاعی قدرتمند هستند و می‌توانند به خوبی رقیب را کنترل کنند. در بازی برگشت لیگ هم دیدیم که سپاهان موقعیت خاصی مقابل پرسپولیس نداشت. در فاز هجومی هم باید به خط میانی فوق‌العاده پرسپولیس اشاره کنم. اگرچه ظرفیت ورزشگاه ۷۰ در مقابل ۳۰ میان هواداران دو تیم تقسیم شده اما من فکر می‌کنم این عدد شانس پرسپولیس است که بر روی ۷۰ قرار دارد و احتمال پیروزی سپاهان فقط ۳۰ درصد است.

قبول دارید در چند هفته پایانی لیگ برتر، پرسپولیس عملکرد ضعیفی را به نمایش گذاشت؟

این مشکلات به خستگی تیم بازمی‌گردد. بازیکنان پرسپولیس هم ماشین نیستند. کیفیت بازی پرسپولیس پایین آمد اما باز هم با غیرت بازی کردند. واقعا شوخی نیست که شما در سه جام مدعی قهرمانی باشید. پرسپولیس امسال در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و اگر فینال لیگ قهرمانان آسیا را هم در نظر بگیریم، به عبارتی پرسپولیس در چهار جام مدعی بود. در نیم فصل دوم هم با اضافه شدن چند بازیکن جدید، پرسپولیس به زمان نیاز داشت تا خودش را پیدا کند. تیم مشکلاتی هم داشت و همین باعث شد تا امتیازات زیادی را از دست بدهد. البته که در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا هم بازی‌های سختی در انتظار پرسپولیس بود. شب‌های قدر به پرسپولیس کمک کرد فرصت بیشتری برای استراحت داشته باشد. حالا هم فکر می‌کنم پرسپولیس شانس بیشتری برای پیروزی مقابل سپاهان دارد.

 

قانون تقسیم ۵۰-۵۰ سکوهای ورزشگاه‌ در جام حذفی غیرمنطقی نیست؟

قطعا این قانون ایراد دارد اما وقتی شما در ابتدای فصل آن را تصویب کرده‌اید، چند روز مانده به یک دیدار حساس نباید آن را تغییر بدهید. اگر در دربی واقعا تقسیم سکوها ۹۰ درصد در مقابل ۱۰ درصد است، همه باید اطاعت کنیم. با این حال تغییر این قانون در آستانه این دیدار حساس واقعا عجیب است. استقلال و پرسپولیس در هر شهر ایران هواداران بسیار زیادی دارند و در چنین شرایطی به سکوهای بیشتری نیاز دارند اما این تغییر ناگهانی قوانین واقعا بی‌عدالتی است. فکر می‌کنم مسئولان سازمان لیگ اگر خجالت نمی‌کشیدند تقسیم سکوها را ۹۰ به ۱۰ می‌کردند! این قانون غیرمنطقی است اما اگر از ابتدای فصل تصویب شده، باید تا انتهای فصل هم اجرا شود و عوض کردن قانون در آستانه چنین دیدار حساسی واقعا ناامیدکننده است.

پرسپولیس یک تیم حکومتی است؟

همیشه این حرف‌ها را درباره پرسپولیس می‌زنند .کدام تیم حکومتی؟این باشگاه فقط دو حامی دارد؛ اول خدا و بعد هم هواداران. اصلا چنین مسائلی را قبول ندارم.

تابستان شلوغی در انتظار پرسپولیس است؟

من اعتقاد دارم این تیم تغییرات زیادی را تجربه نمی‌کند. حقیقت این است که پرسپولیس در چند پست به بازیکنان بهتری نیاز دارد اما فعلا نباید به این نکات اشاره کرد. در چند سال اخیر باشگاه همیشه ثبات قابل تاملی داشته که واقعا بی سابقه بوده است. در دوران ما، یک سال قهرمان شدیم اما فصل بخش بزرگی از تیم تغییر کرده بودند. حالا هم که برانکو به بازگشت بعضی از بازیکنان قدیمی تیم چراغ سبز داده است، باید این تغییرات را به فال نیک گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.