به گزارش  رادیو بین المللی فرانسه، «ژان ایو لودریان» در کمیته امور خارجی پارلمان فرانسه گفت: ما فکر می‌کنیم که بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ فرانسوی، بعضی در اردوگاه‌ها و بعضی دیگر به عنوان زندانی، از جمله کودکان در این اردوگاهها نگهداری می‌شوند."

وی افزود: تنها ممکن است که به کودکان اتباع فرانسوی که به داعش پیوسته‌اند در صورت یتیم شدن و یا مادران آنها اجازه بازگشت به فرانسه داده شود.

لودریان بار دیگر تصریح کرد که موضع فرانسه در خصوص اتباع فرانسوی که به داعش پیوسته‌اند تعییری نکرده و آنها باید محاکمه شوند.

به گفته او، هنوز بیش از ۱۰۰ تبعه فرانسوی در ادلب حضور دارند.

پاریس تاکنون به طور قطع از پذیرش شهروندان فرانسوی عضو داعش و همسران آنها به داخل خاک این کشور امتناع ورزیده است، اگر چه با بازگرداندن تعدادی از کودکان آنها موافقت شده است.

سوریه در هشت سال گذشته شاهد جنگ داخلی و حضور گروه‌های تروریستی حمایت شده از سوی کشورهای غربی- عربی است که تاکنون صدها هزار کشته و میلیون‌ها آواره در داخل و خارج این کشور به جا گذاشته است.

اظهارات لودریان در ندادن مجوز برای بازگشت اتباع فرانسوی داعشی به خاک این کشور در حالی بار دیگر مطرح شده که پیش تر «نیکول بلوبه» وزیر دادگستری فرانسه گفته بود در صورتی که برای شهروندان فرانسوی عضو داعش حکم اعدام صادر شود، پاریس دخالت خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.