فدراسیون فوتبال ایران امروز (چهارشنبه) «مارک ویلموتس» را به عنوان سرمربی جدید خود و جانشین «کارلوس کی روش» معرفی کرد.

ویلموتس که سابقه بازی و هدایت تیم ملی بلژیک را در کارنامه دارد، هدایت تیم اول رنکینگ آسیا را با هدف آماده سازی آنها برای حضور و رقابت در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عهده دار خواهد شد.

نخستین مسئولیت وی آماده سازی تیم ملی برای بازی های دوستانه ماه آینده مقابل کره جنوبی و سوریه خواهد بود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارش خود نوشته است: ویلموتس که ۲ بار جایزه بهترین سرمربی سال بلژیک را از آن خود کرده است، حرفه مربیگری را در سال ۲۰۰۳ و به عنوان سرمربی موقت در تیم شالکه ۰۴ آلمان آغاز کرد و در ادامه برای ۲ سال به تیم سنت ترویدن بلژیک پیوست؛ در فاصله سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ به عنوان دستیار در کنار «دیک ادووکات» فعالیت کرد و بعد از آن نیز سمت دستیار «جورج لیکنز» را در تیم ملی بلژیک عهده دار شد.

مرد ۵۰ ساله بلژیک در ادامه سکان هدایت تیم ملی کشورش را برای مدت چهار سال از لیکنز تحویل گرفت؛ جایی که موفق شد تا آنها را به یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیلی برساند.

بلژیکی ها تحت هدایت ویلموتس راه خود را به مرحله حذفی یورو ۲۰۱۶ باز کردند اما تلاش آنان برای فتح نخستین عنوان توسط ولز ناتمام ماند.

ویلموتس در سال ۲۰۱۷ برای مدتی کوتاه هدایت ساحل عاج را عهده دار شد اما بدنبال ناکام ماندن در رساندن آنها به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، از سمت خود کناره گیری کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.