مجید شعبانلو در گفتگو با ایسنا، در تشریح این خبر اظهار کرد: ۶ روز گذشته محیط‌بانان منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر با شنیدن صدای شلیک گلوله برای بررسی موضوع به منطقه اعزام شدند. 

 

وی ادامه داد: محیط بانان پس از حضور در منطقه با دو شکارچی غیرمجاز روبه رو و درگیری مسلحانه در ارتفاعات بین آنها و شکارچیان آغاز شد.

 

شعبانلو با اشاره به اینکه در این درگیری کسی آسیب ندیده، عنوان کرد: با توجه به ساعات پایانی عصر و تاریک شدن هوا تشخیص تعداد محیط بانان سخت و غیرقابل تشخیص بود به همین علت می توان تعداد آن ها را تا ۴ نفر هم اعلام کرد.

 

وی تصریح کرد: پس از شروع درگیری مسلحانه، شکارچیان از منطقه فرار کرده و موفق به شکار حیوانات ارزشمند آن منطقه نشدند و محیط بانان پس از بررسی اعلام کردند که هیچ شکاری توسط شکارچیان انجام نشده است.

 

 شعبانلوخاطرنشان کرد: منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر دارای گونه‌های جانوری با ارزشی چون کل و بز، عقاب طلایی، روباه، گرگ، گراز، قوچ و میش و لاشخور است که حفاظت از آنها نیازمند هوشیار بودن محیط بانان منطقه است.

 

 وی با اشاره به اینکه شکارچیان غیر مجاز غیر بومی بوده‌اند و درگیری مسلحانه بین آنها چند ساعت به طول انجامید عنوان کرد: متاسفانه شکارچیان از تاریکی شب استفاده کرده و بلافاصله پس از بی نتیجه ماندن درگیری از منطقه متواری شدند.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر در پایان یادآور شد: در صورت دستگیری شکارچیان غیرمجاز برای اعمال مجازات و برخورد قانونی با آنها به مراجع قضایی ارجاع داده می شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.