سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اخاذی اینترنتی، شناسایی عامل یا عاملان کلاه‌برداری در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان عنوان داشت: در تحقیقات اولیه مشخص شد حدود ۵ ماه پیش شاکیه با فردی که خود را خواستگار معرفی کرده است آشنا می‌شود که بعد از مدتی وی در یکی از شبکه اجتماعی با عناوین مختلف، احساسات او را جریحه‌دار کرده و با این روش از او پول دریافت می‌کند و زمانی که شاکی پول خود را طلب می‌کند از عودت پول شاکی امتناع کرده است.

وی افزود: کارشناسان این پلیس نسبت به پیگیری موضوع اقدام و با بکارگیری شگردهای پلیسی، متهم را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام قضائی دستگیر کردند.

 مرتضوی خاطرنشان کرد: در فضای مجازی هیچ‌گاه هویت واقعی افراد مشخص نیست و این جزء خصوصیات فضای مجازی است، به همین خاطر بسیاری افراد فریب و شیفته ظاهر دروغین مجرمان شده و به راحتی به آنان اعتماد می‌کنند، لذا به شهروندان به‌ویژه خانم‌ها توصیه می‌شود به هویت جعلی افراد در این فضا اعتماد نکنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.