به گزارش رویترز، گرچه مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سفر به اتاوا تاکید داشت کانادا باید به "افشای" تاثیر منفی کوبا کمک کند اما جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا گفت که به اعتقاد او کوبا هنوز هم می‌تواند برای حل و فصل این بحران کمک‌کننده باشد.

کانادا و ایالات متحده خواستار کناره‌گیری نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا و باز شدن مسیر برای خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون این کشور آمریکای لاتین هستند تا او زمام امور را تا زمان برگزاری انتخابات بر عهده بگیرد. با این حال این کانادا و آمریکا دید یکسانی درباره حصول این هدف ندارند. آمریکا کوبا را که از متحدان دیرینه دولت سوسیالیست ونزوئلاست به تامین پرسنل اطلاعاتی برای کمک به تقویت مادورو متهم می‌کند؛ ادعایی که از سوی هاوانا رد می‌شود.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در جمع خبرنگاران همراهش گفت: ایالات متحده نقش کوبا را آنطور که هست می‌بیند و ما همچنان تلاش خواهیم کرد تا زمان آزادی مردم ونزوئلا این فشار را بر کوبا حفظ کنیم.

در همین حال نخست‌وزیر کانادا از طرف گروه لیما، بلوکی شامل اکثر کشورهای آمریکای لاتین که به دنبال راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای این بن‌بست هستند، با کوبا در ارتباط است. ترودو گفت: کوبا به طور بالقوه می‌تواند نقشی بسیار مثبت در رفاه و ثبات آتی ونزوئلا ایفا کند.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت پس از اتمام گفت‌وگوهای نروژ با گوآیدو تلفنی صحبت داشته است تا او را از ادامه حمایت ایالات متحده مطمئن کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.