محمد جواد ظریف صبح روز جمعه در حاشیه حضور در راهپیمایی روز قدس در ارتباط با حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی، گفت: پیام حضور باشکوه مردم این است که قدس فروشی نیست. قدس متعلق به آمریکا نیست که بخواهد به رژیم صهیونیستی ببخشد و صهیونیست‌ها نیز نمی‌توانند ادعایی در مورد قدس داشته باشند. قدس متعلق به مسلمانان و مردم فلسطین است و هیچ کس حق ندارد قبله اول مسلمانان را به آمریکا و صهیونیست‌ها واگذار کند و یا هر اقدام دیگری که انجام دهد که باعث ایجاد خدشه در آرمان فلسطین شود.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان ادامه داد: باعث تاسف است که تعدادی انگشت‌شمار از حکام عربی برای حفظ خودشان و پیشبرد اهداف‌شان این توهم را دارند که اگر در کنار نتانیاهو قرار بگیرند، می‌توانند به اهداف و آمال خود دست پیدا کنند. نتانیاهو با گنبد آهنین خود نتوانسته حتی اسرائیل را مورد حمایت قرار دهد حال چه‌طور می‌تواند از این کشورها حمایت کند.

ظریف با اشاره به برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در مکه مکرمه، گفت: شرکت‌کنندگان در این اجلاس به جای تکرار یاوه‌هایی که دیشب در مورد ایران در این اجلاس گفته شد و باعث خشنودی اسرائیل شد آن کاری را انجام دهند که سازمان همکاری اسلامی به خاطر آن ایجاد شده و آن حمایت از قدس و ملت فلسطین است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.