محمدباقر قالیباف در سخنرانی روز قدس در کرج اظهار کرد: دفاع از مظلوم در دین اسلام یک تکلیف و وظیفه است و راهپمایی روز قدس نمادی برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین است که سال‌هاست از سوی رژیم صهیونیستی تحت فشار و ظلم قرار دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه به واسطه ضعف برخی کشورهای اسلامی شاهد این همه ظلم و ستم به ملت فلسطین هستیم البته برنامه‌ریزی و حمایت‌های کشورهای استعماری مثل آمریکا و انگلیس از اسرائیل نیز در این فرایند بی تاثیر نبوده است.

وی افزود: اسرائیل یک غده سرطانی و نامشروع است که بزرگ شدن آن به نفع هیچ یک از ملت‌های آزاده جهان نیست.

قالیباف تصریح کرد: با نگاهی گذرا به تاریخ می‌فهمیم که اسرائیل از زمان جنگ جهانی اول یعنی وقتی که انگلیس در خاورمیانه قدرت پیدا کرد و با سلطه به کشورهای این منطقه به چپاول آنها مشغول شد، قدرت پیدا کرد و پیش از آن حرفی برای گفتن نداشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: نباید از این واقعیت بگذریم که در جوانه زدن نهال رژیم صهیونیستی انگلیس نقش زیادی داشت و ضعف کشورهای اسلامی باعث شد این نهال نامشروع بال و پر بگیرد و سایه ظلم و جور خود را بر ملت ستمدیده فلسطین پهن کند.

وی با اشاره به اینکه همه مسلمانان باید در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند، ابراز کرد: راهپیمایی روز قدس بهانه‌ای است تا ملت‌های مستضعف در مقابل مستکبران و کسانی که با تهدید و زور می‌خواهند اهداف خود را پیش ببرند بایستند و با وحدت اجازه ندهند مستکبران راهی از پیش ببرند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه راهپیمایی روز قدس فرصتی برای تحقق اسلام سیاسی است، افزود: نظام سلطه باید بداند که ملت ایران همواره دفاع از مظلومان به ویژه ملت ستمدیده فلسطین را سرلوحه امور خود قرار داده و از این جایگاه کوتاه نمی‌آید.

قالیباف تصریح کرد: دیگر دورانی که ملت‌ها سرسپرده غرب باشند به پایان رسیده و حالا زمان دفاع ملت‌های مسلمان از انسان‌های آزاده فرارسیده است.

وی   با اشاره به اینکه همه ملت‌های آزاده باید انقلاب اسلامی را سرلوحه خود قرار دهند، اظهار کرد: با انقلاب اسلامی اسلام ناب محمدی دوباره احیاء شد.

این مسئول با اشاره به اینکه با انقلاب ایران عظمت اسلام احیاء شد، ابراز کرد: بدون شک با انقلاب اسلامی دولت‌های اسلامی پیشرفت مادی و معنوی در انتظار جامعه اسلام خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ایران از گسترش قدرت‌های استعماری از جمله آمریکا در منطقه جلوگیری کرده و همین باعث شده نظام سلطه فشارش را زیاد کند.

وی اظهار کرد: ایران دشمن اصلی آمریکا است و چون آمریکا به تاثیر و قدرت ایران پی برده هر روز فشارش را بر ما بیشتر می‌کند.

قالیباف در پایان گفت: مثل روز روشن است کشورهایی که سر سپرده غرب هستند با شکست مواجه خواهند شد و راه به جایی نمی‌برند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.