شاید علت برخی از قتل ها از پیش تعیین شده باشد، اما گاهی برخی افراد با علت هایی باورنکردنی اقدام به کشتن دیگران می کنند.عللی که اساسا قابل باور نیستند.

ماجرای دختر نوجوان آمریکایی؛ برندا اسپنسر نیز یکی از همین ماجراها است. برندا در روز ۲۹ ژانویه ۱۹۷۹ شانزده ساله بود. پدر و مادرش از یکدیگر جدا شده بودند و او با پدرش تنها زندگی می کرد. روز حادثه برندا شروع به گوش دادن آهنگی کرد که مضمونش به جهنمی بودن دوشنبه ها می پرداخت. درواقع برندا نیز دل خوشی از دوشنبه ها نداشت برهمین اساس نیز دچار نوعی جنون آنی و قتل شد.

البته بی انصافیست اگر همه چیز را به موسیقی ربط دهیم، به هر حال برندا از مدتها پیش نیاز به مشاوره روانی داشت، به خصوص پس از ضربه جدایی والدینش. اما نفرت او از آغاز هفته، رفتن به مدرسه و مواردی مشابه در کنار موسیقی مذکور باعث سقوط وی شد. خانه برندا نزدیک مدرسه بود بنابراین وی ناگهان شروع به تیر اندازی به کودکانی کرد که در حال خروج از مدرسه بودند.  وقتی بورن ورگ، معلم مدرسه، صدای تیراندازی را شنید، به خروج کودکان از مدرسه کمک کرد اما در نهایت  به ضرب گلوله کشته شد. یک نگهبان مدرسه به نام مایک سوچور نیز در هنگام تلاش برای محافظت از کودکان،کشته شد. افسر پلیسی که به سرعت خود را به محل حادثه رسانده بود نیز جان باخت و هشت کودک نیز به شدت زخمی شدند.

پس از تیراندازی، برندا خود را در خانه اش  حبس کرد و فریاد می زد من از دوشنبه ها متنفرم. اسلحه ای که برندا برای این قتل ها استفاده کرد، یک تفنگ نیمه اتوماتیک با کالیبر ۲۲  بود که پدرش به عنوان هدیه کریسمس به او داد.برندا به عنوان یک بزرگسال تحت محاکمه قرار گرفت و به جرم قتل به ۲۵ سال زندان بدون بخشش محکوم شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.