الیوم السابع گزارش داد، یوسف بن أحمد العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در سخنانی در جریان نشست این سازمان در مکه ضمن تبریک نزدیک شدن عید سعید فطر، بر اصرار عربستان بر تثبیت کار اسلامی و تقویت همبستگی میان کشورهای اسلامی تأکید کرد و گفت که روند تلاش مشترک در سازمان همکاری اسلامی در مقابله با چالش‌ها با پیشرفت همراه بوده است.

وی در ادامه ضمن چشم‌پوشی از حملات ائتلاف متجاوز عربی به غیرنظامیان بی‌گناه یمن و قتل کودکان و زنان این کشور، حملات جنبش انصارالله به عربستان و امارات را محکوم کرد و افزود: سازمان همکاری اسلامی هر فعالیتی که امنیت و ثبات عربستان را تهدید کند، محکوم می‌کند.

العثیمین همچنین با اشاره به مسأله فلسطین، بر تعهد سازمان همکاری اسلامی نسبت به حقوق ملت فلسطین و راه حل تشکیل دو کشوری تأکید و هرگونه اقدام تأثیرگذار علیه وضعیت تاریخی و حقوقی قدس را محکوم کرد.

وی در این باره تصریح کرد: مسأله فلسطین از اولویت‌های ماست و صلح عادلانه و همه‌جانبه بر اساس قطعنامه‌های قانونی بین‌المللی بهترین راه حل برای حل و فصل مسأله فلسطین است.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در ادامه با اشاره به موضوع تروریسم در کشورهای عربی، گفت که تروریسم دین ندارد و در رأس تهدیدات علیه جهان بوده که  حادثه حمله به مساجد نیوزیلند این موضوع را ثابت کرد.

وی همچنین خواستار توقف جنگ و درگیری‌های کنونی در جهان اسلام به دلیل اختلال در روند توسعه هدفمند شد.

العثیمین تصریح کرد: اسلام تمدنی است جاودان که تمامی جهان با آموزه‌ها و علم آن در طول تاریخ روشن شده است و ما ارتباط دادن دین اسلام با گروه‌های تندرو را محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد که تعرض به امنیت عربستان، تعرض به امنیت و صلح تمامی منطقه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.