رویترز گزارش داد، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با یک روزنامه آلمانی در اظهاراتی علیه ایران  با بیان این که امیدواریم آلمان اقدامات بیشتری انجام دهد، حکومت ایران را یک حکومت مذهبی توسعه‌طلب خواند و گفت: حکومت‌های مردم سالار آزاد وظیفه دارند تا جهان را در برابر این تهدید محافظت کنند.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته با هایکو ماس، همتای آلمانی خود و همچنین آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دیدار و رایزنی کرد که از جمله محورهای این رایزنی‌ها مسائل مربوط به ایران بوده است.

وزارت خارجه آلمان در توییتی با اشاره به دیدار مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نوشت: آلمان و آمریکا بر سر اینکه ایران نباید به سلاح‌های هسته‌ای دست یابد، توافق دارند. هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان، امروز به همتای خود، مایک پمپئو توضیح داد که چرا از دیدگاه اروپا، برجام بهترین راه برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای محسوب می‌شود.

همچنین مایک پمپئو روز جمعه در کنفرانس خبری مشترکی با وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد: اگر در سازوکار اینستکس، تنها کالاهای مجاز منتقل شوند، این مسئله منعی ندارد.

همچنین خبرگزاری دویچه وله گزارش داد که ایران، یکی از محورهای صحبت‌های مایک پمپئو با هایکو ماس و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.