"گائو فنگ" جمعه شب در مصاحبه ای با خبرنگاران در پکن تصریح کرد: آمریکا در گفت و گوهای مربوط به جنگ تجاری صداقت نشان نداده و مسئول توقف گفت و گوها است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در تازه ترین اظهاراتش در جریان سفر اخیر به ژاپن گفت: کشورش آماده امضای توافق تجاری با چین نیست.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین با اشاره به مانع تراشی های آمریکا گفت که قرار بود توافقی صورت گیرد اما به دلیل بی صداقتی آمریکا این کار انجام نشد و مسئولیت آن برعهده واشنگتن است.

همزمان گزارش ها حاکی است که بعید به نظر می رسد سران آمریکا و چین در اجلاس ماه ژوئن در نشست گروه بیست بتوانند به توافق خاصی برای پایان جنگ تجاری دو کشور برسند.

سخنگوی چین می گوید که آمریکا تقصیرها را به گردن پکن می اندازد اما بعداً در اظهاراتی متناقض اعلام می کند که آماده توافق با چین نیست.

وی افزود که برخی وقت ها می گویند به توافق نزدیک شده ایم و بعد از مدتی اعلام می کنند توافق در کار نیست این اظهارات نشانه بی صداقتی است.

وی تاکید کرد که آمریکا مقصر اصلی است این کشور عرصه های دیگری را نیز وارد مسایل تجاری کرده است ما بر اساس تفاهم و احترام متقابل گفت و گو کرده ایم.

گائو نیز اظهارات قبلی مقام های چینی را درباره استفاده از اهرم فلزات کمیاب تکرار کرد و گفت: درست نیست که ما به برخی کشورها فلزات نادر برای تولیدات پیشرفته آنها صادر کنیم و آنها با همین حربه بر سر چین بکوبند.

کمیسیون اصلاحات و توسعه چین هم اعلام کرده است که بعید نیست برای دفاع از منافع ملی چین از حربه صادرات فلزات کمیاب استفاده شود چین بزرگترین صادر کننده این مواد است و کشورهای دیگر از جمله آمریکا نیاز مبرمی به آنها دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.