حمیدرضا حاجی بابایی گفت: بررسی احکام صادر شده برای دانشجو معلمان نشان می‌دهد که آموزش و پرورش به ابلاغیه سازمان امور اداری و استخدامی کشور توجهی ندارد، چرا که در جلسه مشترک با نماینده هیأت رئیسه مجلس و نهادهای دولتی و نظارتی حداقل حقوق دانشجو معلمان ۱۵,۶۳۰,۰۰۰ ریال مصوب و سازمان امور اداری و استخدامی کشور آن را به آموزش و پرورش ابلاغ کرد. بر اساس این ابلاغیه باید دانشجو معلمان استخدام رسمی آزمایشی شوند و حقوق بگیرند بنابراین از حداقل حقوق برخوردارند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به پیگیری اجرای مصوبه مجلس در مورد افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته دولت، گفت: این امر از طریق مجلس، دیوان محاسبات، سازمان امور اداری و استخدامی کشور، برای اجرای دقیق قانون مصوب مجلس در افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۹۸ در حال انجام است. در خصوص دانشجو معلمان با مکاتبات و جلساتی که داشتیم خوشبختانه حداقل حقوق توسط سازمان امور اداری و استخدامی به وزارت آموزش و پرورش ابلاِغ شد و اصلاح احکام این گروه از فرهنگیان شروع شده است.

وی گفت: معلمان مشمول ماده ۲۸ با توجه به این که در استخدام پیمانی هستند، مانند سایر فرهنگیان، در سال ۹۸ از افزایش حقوق بر اساس مصوبه مجلس یعنی ۴۰۰ هزار تومان و تا ۱۰ درصد برخوردار می‌گردند.

حاجی بابایی ادامه داد: در جلسه اخیر که با نماینده هیأت رئیسه مجلس، نمایندگان نهادهای نظارتی و دولتی تشکیل شد، همه بر تخلف آشکار دولت در اجرای قانون مصوب مجلس در خصوص افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته دولت در سال ۱۳۹۸ اذعان داشتند که این تخلف در حقوق‌های ۲/۵ میلیون تا ۵ میلیون تومان، تاثیرگذارتر بوده است. همچنین مقرر شده دیوان محاسبات انطباق احکام صادر شده کارکنان شاغل و بازنشسته دولت توسط دستگاه‌های اجرایی را بررسی و نتایج را ظرف ۱۰ روز در جلسه مذکور ارائه کند.

این نماینده مجلس بر لزوم صدور احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان علاوه بر افزایش بر اساس مصوبه مجلس نیز تاکید کرد و گفت: این افزایش بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و قانون بودجه ۹۸ باید اعمال شود.

وی با بیان اینکه مجلس علاوه بر تصویب قوانینی که پاسخگوی نیاز و مطالبات مردم باشد، وظیفه نظارت دقیق بر اجرای قوانین مصوب را دارد، یادآور شد: در این مورد خاص نیز مجلس مصمم است پیشنهادی که برای اجرای عدالت در افزایش حقوق‌ها ارائه دادیم و با موافقت قاطع نمایندگان مجلس مصوب شد، به طور کامل و دقیق اجرا شود. برای اقتدار مجلس تا اجرای دقیق قانون افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته دولت در سال ۹۸، موضوع باید پیگیری و توسط نمایندگان مردم به آنها گزارش شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.