رئیس جمهور مکزیک گفته که از تهدیدهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در زمینه اعمال مالیات بر کالاهای وارداتی از این کشور به خاطر مسئله مهاجران هراسی نخواهد داشت.

به نوشته شماره شنبه روزنامه «ایندیپندنت» «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهور مکزیک گفت  در این زمینه که یک دیپلمات ارشد خود (وزیر خارجه) را به واشنگتن فرستاده تا مذاکراتی برای جلوگیری از  اعمال مالیات ۵ درصدی بر کالاهای مکزیکی که قرار است از ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد) اعمال شود، صورت گیرد.

وی خطاب به اهالی کشورش گفت که ایمان داشته باشند مکزیک بر این  رویکرد دولت آمریکا نیز غلبه خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ به تازگی مدعی شده که تعرفه‌هایی از ۵ درصد تا ۲۵ درصد بر کالاهای وارداتی از مکزیک در هر ماه افزایش می‌یابد، مگر اینکه ورود غیرقانونی بیگانگان از خاک این کشور به آمریکا به طور اساسی متوقف شود.

وی مدعی شده در صورت عدم اقدام مکزیک تا ۱۰ روز دیگر، این تعرفه‌ها اعمال خواهند شد.

رئیس جمهور مکزیک در ادامه سخنان خود  با ذکر تلاش‌های صورت گرفته برای توقف مهاجرت غیرقانونی از مرزهای این کشور به آمریکا اظهار داشت: «باید کمک کنیم کسی به طور غیرقانونی وارد خاک آمریکا نشود، البته باید حقوق بشر را رعایت کنیم. هیچ اقدام استبدادی نباید صورت گیرد. آن‌ها انسان هستند.»

وی با «اشتباه» خطاب کردن شعار اول آمریکای دونالد ترامپ افزود، سرانجام «عدالت جهانی» و «اخوت» بر مرزهای ملی چیره می‌شود.

دونالد ترامپ از ماه فوریه (بهمن) به این سو در مرز بین آمریکا و مکزیک وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد. وی مدت‌هاست که مکزیک را به اهمال در زمینه مهاجرت‌های غیرقانونی متهم کرده، اما مکزیک نیز با رد  این ادعا اعلام کرده که در حال انجام اقدام‌های قانونی در این زمینه است.  مکزیک از بزرگترین شرکای تجاری آمریکا نیز محسوب می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.