در این آئین که عصر شنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در گلزار شهدای گمنام کازرون آغاز شد، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، نماز را بر پیکر امام جمعه شهید کازرون اقامه کرد.

در ادامه این آئین که با حضور عنایت الله رحیمی استاندار فارس، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری رییس شوراب سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و امام جمعه موقت تهران، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از حوزه‌های علمیه و … برگزار شد، پیکر امام جمعه شهید کازرون بر دست مردم روزه دار این شهر در خیابان‌های قدمگاه، چهارراه مخابرات و خیابان بواسحاق تشییع شد.

پیکر حجت الاسلام خرسند سپس در گلزار شهدای امامزاده سید محمد نوربخش به خاک سپرده شد.

در این آئین، پیام مقام معظم رهبری به همین مناسبت قرائت شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این پیام، شهادت مظلومانه حجت الاسلام حاج شیخ محمد خرسند امام جمعه فعال و موفق کازرون را تبریک و تسلیت گفتند.

در پیام رهبر انقلاب اسلامی به همین مناسبت آمده است: شهادت مظلومانه امام‌جمعه فعال و موفق کازرون جناب حجةالاسلام آقای حاج شیخ محمّد خرسند رضوان‌الله‌علیه را به عموم مردم مؤمن و انقلابی کازرون بویژه ارادتمندان و مستفیدان از آن عالم بزرگوار و بالأخص خانواده گرامی و بازماندگان ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

حضرت آیت الله خامنه ای در این پیام افزودند: ایشان در شب قدر و پس از ساعاتی توسّل و تضرع به لقاءالله پیوست و این نشانه پاداش بزرگ الهی به آن روحانی با اخلاص و پر تلاش است ان‌شاءالله. از خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیائش را برای ایشان مسألت می‌کنم.

امام جمعه فقید کازرون ساعت حوالی ۳:۳۰ بامداد چهارشنبه هشتم خرداد ۹۸ در حالی که به اتفاق همسر خود از آئین احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان (شب قدر) بازگشته بود، مورد سو قصد قرار گرفت.

به گفته شاهدان عینی قاتل ابتدا خواستار عکس یادگاری (سلفی) با امام جمعه فقید کازرون شد و سپس با سلاح سرد به وی حمله کرد.

عامل شهادت حجت الاسلام خرسند با تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی در مدت کمتر از چهار ساعت دستگیر شد.

شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است.

حجت الاسلام خرسند از شهریورماه ۱۳۸۶ امامت جمعه شهر کازرون را برعهده داشت.

وی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نیز بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.