روزنامه لبنانی البناء در مقاله‌ای به سلاح محرمانه‌ای که ایران در برابر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اختیار دارد و باعث مهار کردن وی شده است، پرداخت.

در این مقاله آمده است: افراد زیادی درباره ماهیت سلاح سری ایران که سپاه پاسداران برای مهار هیولای آمریکایی و کشیدن دندان‌های آن و از میدان به در کردنش، در اختیار دارد، سؤال می‌کنند.

اما جواب چیست؟ باید گفت که این سلاح سری دو نوع است: یک نوع آن تا زمان برافروخته شدن آتش جنگ محرمانه باقی خواهد ماند و نوع دیگر نزد قدرت‌های بزرگ شناخته شده است. هر دو سلاح را ایران توانسته است با تلاش ملی کسب کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: اما سلاحی که کشور‌های بزرگ با آن آشنا هستند و نمی‌دانند ایران به آن دست یافته، این است: سلاح AD و سلاح A۲. سلاح AD مخفف Area denial و A۲ مخفف Anti Access/Area Denial هر دو به معنای منطقه‌ای است که ورود به آن ممنوع است.

با کلمات ساده می‌توان گفت این سلاح مبتنی بر مجموعه‌ای از سامانه‌های جنگ سایبری است که تنها در زمینه پارازیت و اخلال سایبری عمل نمی‌کند، بلکه قادر به انهدام کامل اهداف دشمن است. این سلاح در کشور‌های صنعتی پیشرفته دارای نام‌های مختلفی است.

این روزنامه سپس با آوردن شواهدی نوشت: برای مثال ایران با استفاده از آن‌ها توانست کنترل پهپاد آمریکایی از نوع RQ-۱۷۰ (که از جدیدترین و پیشرفته‌ترین پهپاد‌ها در زمان خود به حساب می‌آمد) را در دست بگیرد و این پهپاد را در ایران سالم بر زمین بنشاند.

اما رویداد دوم که با فناوری مشابه به اجرا درآمد، رویداد حمله یک بمب افکن روسی-که در آن مأموریت به موشک مجهز نبود- با سلاح سایبری خود به ناو آمریکایی دونالد کوک در دریای سیاه بود. در نتیجه حمله سایبری به این ناو آمریکایی، سیستم هشداری زودهنگام و سیستم‌های هماهنگی آتش در این ناو آمریکایی صدمه دید؛ تا جایی که تمامی سامانه‌های آن از کار افتاد و ۲۷ سرنشین آن ناو، خواهان لغو فوری خدمتشان شدند.

اما سومین حادثه در ایالت آلاسکای آمریکا به وقوع پیوست؛ زمانی که گروهی از بمب افکن‌های روسیه اقدام به حمله سایبری به پدافند هوایی آمریکا که NORAD نامیده می‌شود (مخفف North American Aerospace Defense Command به معنای فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی) کردند و در نتیجه آن، هیچ جنگنده آمریکایی نتوانست از جایش تکان خورد.

این روزنامه لبنانی ادامه داد: آری، سلاح ایرانی که کارشناسان آمریکایی معتقدند شبیه سلاح‌های روسی است، سبب شده ترامپ سر عقل بیاید و از گزافه گویی هایش دست بردارد و پیشنهاد‌های گروه ب را برای جنگ با ایران دور بریزد؛ چرا که سازمان‌های آمریکایی که اطلاعات دقیقی نسبت به امکانات جنگی ایران دارند، به دونالد ترامپ گفته اند هر گونه حمله سبب خواهد شد تمامی قدرت ایران در زمینه جنگ سایبری برای هدف قرار دادن ناوگان‌های دریایی و هوایی آمریکا در تمامی کشور‌های حاشیه خلیج فارس، دریای عمان و غرب اقیانوس هند بکار گرفته شود و آن‌ها را به کلی خراب کند؛ بطوری که تمامی سامانه‌های ارتباطی، فرماندهی و کنترل از کار بیافتد و آتش بگیرد.

در پایان این گزارش آمده است: هرگونه حمله نظامی آمریکا با هر قدرتی هیچ تأثیری بر ایران نخواهد داشت؛ چرا که تأسیسات راهبردی ایران– چه نظامی و چه غیرنظامی-با گنبد‌های الکترومغناطیسی غول پیکری محافظت می‌شوند و این به معنای آن است که ورود در اقدام نظامی علیه ایران، خسارت فراوانی به آمریکا وارد خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.