خبرگزاری روسی با اشاره به اسناد اسنودن می افزاید، برخلاف قوانین آمریکا برای ممنوعیت به اشتراک گذاشتن اسناد ترورهای آژانس امنیت ملی، اما این آژانس برای ترور اعضای ارشد حزب الله، اسنادی را با یگان اطلاعاتی ۸۲۰۰ ارتش اسرائیل به اشتراک گذاشته است.

یگان ۸۲۰۰ یکی از یگان‌های نیروی اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی است و مسئولیت گردآوری سیگنال‌های اطلاعاتی و رمزگشایی آن‌ها را به عهده دارد.

اسناد افشا شده توسط اسنودن، عضو پیشین سیا و افشاگر جاسوسی‌های گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا نشان می‌دهد، این آژانس برای خلاص شدن از ممنوعیت قانون آمریکایی در زمینه ارائه اطلاعات به مأموران صهیونیست برای ترور شخصیت‌های حزب‌الله لبنان، از یک خلاء قانونی در آمریکا استفاده کرده و به مأموران ترور دسترسی کاملی برای جاسوسی از داده‌های اطلاعاتی شهروندان آمریکایی داده است.

براساس اسناد اسنودن، آژانس امنیت ملی آمریکا در جنگ سال ۲۰۰۶ لبنان از طریق همکاری با اطلاعات یگان ۸۲۰۰ ارتش اسرائیل در ترور اعضای حزب الله دست داشته است.

در اسناد منتشر شده آمده است که ظاهراً اسرائیلی‌ها از شکاف غیرقانونی که آمریکایی‌ها برایشان ایجاد کرده بودند، راضی نبوده و به دنبال دستیابی به دسترسی کامل به گنجینه اطلاعات نظارتی آژانس امنیت ملی آمریکا بودند.

در همین رابطه یک تفاهم‌نامه که به طور رسمی در سال ۲۰۰۹ امضا شد، دسترسی نامحدودی برای بهره‌برداری از اطلاعات آژانس امنیت ملی آمریکا به یگان ۸۲۰۰ ارتش رژیم صهیونیستی عطا کرد که از جمله این اطلاعات می‌توان به سوابق فعالیت‌های اینترنتی و تلفنی شهروندان آمریکا و کشورهای جهان سوم اشاره کرد.

تنها اطلاعات مقامات آمریکایی از این دسترسی مستثنی بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.