برنی سندرز روز شنبه در اجتماع انتخاباتی خود در این باره اظهار کرد: نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان، در این زمینه کار آسانی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه این رئیس جمهوری و هیچ رئیس جمهوری دیگر بالاتر از قانون نیست، اظهار کرد: دونالد ترامپ باید پاسخگو باشد و کمیته قضائی مجلس نمایندگان باید بررسی سوالات استیضاح را آغاز کند.

سناتور دموکرات آمریکا ادامه داد: این اقدام به منزله استیضاح نیست بلکه برای مشخص کردن مساله است. ترامپ هم حق دارد تا در برابر موضوعات قابل استیضاح، دفاع کند.

سندرز اضافه کرد: ممکن است شما ترامپ را دوست نداشته باشید، من هم ترامپ را دوست ندارم اما این به معنای ارتکاب جرم نیست.

وی گفت: من از شروع سوالات مربوط به استیضاح حمایت می‌کنم اما اینجا یک خطر وجود دارد که فکر می‌کنم نانسی پلوسی و خیلی‌های دیگر دارند به آن توجه دارند که شاید ترامپ بخواهد استیضاح شود برای اینکه او می‌داند که سنا رأی نمی‌دهد.

سناتور سوسیال دموکرات آمریکا اظهار کرد: برای استیضاح رئیس جمهوری به دو-سوم رأی سنا نیاز هست.

سندرز خاطر افزود: شما به ۶۷ رأی برای استیضاح ترامپ نیاز دارید این در حالی است که اکنون ۴۷ دموکرات در سنا حضور دارند که همه آنها هم با استیضاح ترامپ موافق نیستند.

وی یادآور شد: این مساله باعث می‌شود که ماه‌ها در مورد استیضاح بحث شود اما باید بگویم که مطمئن نیستم خروجی آن، چه خواهد شد. از این رو به نظر می‌رسد که سنا تمایلی به استیضاح ترامپ ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.