اسپوتنیک گزارش داد، پلوسی به دموکرات‌های ایالت کالیفرنیا گفت کنگره تحقیقات سختی را درباره رئیس جمهور و سازمان ترامپ ادامه خواهد داد، با این حال همچنان از موافقت برای شروع استیضاح رئیس جمهور خودداری کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مجمع سالانه حزب دموکرات کالیفرنیا با اشاره به گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا در خصوص مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ گفت: رابرت مولر در گزارش خود به ما در خصوص حمله به انتخابات و دموکراسی هشدار داد. چرا رئیس جمهور در برابر این حملات از ما دفاع نمی‌کند؟ رئیس جمهور چه چیزی را پنهان می‌کند؟ ما باید درباره استقبال رئیس جمهور از حمله به دموکراسی خود تحقیقات صورت دهیم.

پلوسی در پاسخ به فریادهای «استیضاح» «استیضاح» از سوی حاضران با اشاره به تحقیقات درباره ترامپ یادآور شد که او باید برای اقداماتش در کنگره، در دادگاه و در دادگاه افکار عمومی پاسخگو باشد. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود: ما حقایق را دنبال خواهیم کرد. ما بر حقیقت تاکید خواهیم داشت.

پلوسی اخیرا نیز اعلام کرد نمایندگان دموکرات نمی‌خواهند فعلا دونالد ترامپ را استیضاح کنند، اما او ظاهرا خودش می‌خواهد که استیضاح شود. نانسی پلوسی علت تمایل ترامپ به استیضاح را بدین صورت توضیح داد: فکر می‌کنم رئیس‌جمهور می‌خواهد که ما استیضاحش کنیم. او می‌داند که استیضاح شدن خوب نیست، اما وجه مثبت ماجرا برای او این است که معتقد است که سنا او را تبرئه می‌کند.

بیانیه اخیر رابرت مولر بار دیگر تب مباحثات درباره استیضاح ترامپ را بالا برد. مولر چهارشنبه گذشته با حضور در وزارت دادگستری ضمن اعلام استعفای خود گفت «تا زمانی که دونالد ترامپ در منصب ریاست جمهوری است نمی‌توانیم وی را متهم به ارتکاب جرم کنیم. اگر اطمینان حاصل می‌کردیم که رئیس‌جمهور مرتکب جرم نشده است آن را اعلام می‌کردیم.»

شایان ذکر است، در گزارش نهایی بازرس ویژه دادگستری آمریکا آمده شواهدی دال بر تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس یافت نشده است. با این حال در این گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای، مولر یادآور شد که او نمی‌تواند مشخصا درباره ارتکاب موارد کارشکنی بر سر اجرای عدالت تصمیم گرفته و تصمیم‌گیری در این باره را به کنگره واگذار کرده است. همچنین در گزارش مولر یادآوری شده که کنگره این اختیار را دارد که تحقیقاتی را در خصوص موضوع «کارشکنی قانونی» انجام دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.