حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در مراسم تجدید میثاق شهردار تهران، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری تهران با آرمان های امام خمینی(س) طی سخنانی کوتاه گفت: اگر بعد از ۳۰ سال به این فکر کنیم که چه وظیفه‌ای نسبت به امام به عنوان مقتدا و رهبر کبیر انقلاب داریم، یا به تعبیر دیگر اگر بگوییم چنانچه امام امروز در قید حیات بودند چه تقاضایی از یکایک ما داشتند و یا به بیان دیگری اگر امام امروز می خواستند با جامعه صحبت کنند، آنها چه انتظاری دارند؟ به نظر من پاسخ آن، تببین و بالا بردن و نشان دادن کارآمدی نظام اسلامی است.

یادگار افزود: اگر نقطه ای بتواند به انقلاب، نظام، اندیشه امام، اندیشه سیاست دینی، تشیع سیاسی و روح سیاسی جامعه ضربه بزند، بیش از هرچیزی ناکارآمدی مسئولین نظام است. البته نظام چیزی غیر از یکایک شما نیست. یعنی حقیقتی ورای مسئولین و کسانی که تصدی امور دارند وجود ندارد. مثل داستان عطار که دنبال سیمرغ می گشت و سیمرغ چیزی غیر از همان مرغان نبود؛ لذا اینکه انسان به دنبال یک نظامی خارج از وجود یکایک ما باشد کار غلطی است.

وی اظهار داشت: نظام همین مجموعه ای است که شما هم یکی از اجزای آن هستید؛ یکی از کسانی هستید که آن را به وجود آورده اید و امروز آن را نمایندگی می کنید. در هر نقطه ای هستیم، برای ادای دین به خون هایی که ریخته شد و زحماتی که پیشینیان کشیدند تا این نهال امروز بارور شود، هرکسی یک گام به جلو بردارد. اگر قرار است کارآمدی این مجموعه بالا برود، همه برخیزیم و قدمی پیش نهیم.

سید حسن خمینی با تأکید بر اینکه کارآمدی را باید از همه بخش ها شروع کرد، ادامه داد: یکی از آنها شهرداری است که بخشی را در اختیار دارد. چندان نباید به بیرون نگاه کرد. مجموعه نظام همین  تک تک ما و شما هستیم. لذا امروز در بُعد کارآمدی نظام هرچه بیشتر بکوشیم. از دید من بزرگترین انتظار امام، شهدا، مجاهدین اسلام و پیامبر اسلام(ص) از یکایک ما این است که مقداری بیشتر تلاش کنیم و مجموعه را کارآمدتر کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.