محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه شورای اداری استان تهران اظهار کرد: افزایش رضایتمندی و سرمایه اجتماعی از شاخصه‌های مهم حکمرانی خوب است و باید با مقررات زدایی و شناخت دقیق از قانون و پرهیز از تفسیر به رای در این راستا حرکت کنیم.

وی افزود: براساس علم مدیریت یک دستگاه متکی به نیروهای قابل رشد خود می‌تواند بالندگی داشته باشد و شرایط پویایی نیروها بعهده مدیران است.

بندپی گفت: اقدامات مدیران باید معطوف به اثربخشی، نتیجه بخشی و متعهد به آرمان‌های اداری و پاسخگویی به مردم و افزایش سرمایه اجتماعی باشد.

وی بیان کرد: چابک بودن دولت به معنای این است که کار مردم را بصورت کارشناسانه و در کمترین زمان انجام دهیم.

استاندار تهران بیان کرد: باید به دنبال این باشیم که مسئولیت مان موجب رضایتمندی مردم باشد و در پی اقناع مردم باشیم.

وی افزود: شعار رونق تولید با همت مدیران دستگاه‌های اجرایی محقق و عملیاتی می‌شود.

بندپی گفت: در دو کارگروه رونق تولید و ستاد تسهیل با حضور تمامی دستگاه‌ها توانستیم در کنار ایجاد اشتغال جدید در استان تهران باشیم و از اشتغال موجود هم صیانت کنیم.

وی ادامه داد: مشکل صنایعی که در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران مستقر هستند را با رعایت نوسازی در سامانه‌های زیست محیطی آنه پیگیری و مرتفع می‌کنیم.

استاندار تصریح کرد: باید بتوانیم شعار سال را در عمل به منصه ظهور برسانیم و عملیاتی کنیم.

وی افزود: باید بتوانیم در ارتباط با اشاعه فرهنگ خودکنترلی و زیست ساده در بین مردم فرهنگ سازی کنیم

بندپی اظهار کرد: در تابستان ۹۸ قطعا با قطعی و کاهش برق در استان روبرو خواهیم بود و میزان مصرف در استان تهران ۴۵۰۰ مگاوات است که ۴۰ درصد آن به وسایل سرمایشی در ادارات مرتبط است.

وی بیان کرد: اگر کاهش ساعات اداری و یا صرفه جویی در مصرف برق پیش بینی شد بنظر می‌رسد باید در کل کشور اجرایی شود.

بندپی گفت: شفاف سازی و پاسخگویی و قطع بروکراسی‌های زائد نیازمند استقرار دولت الکترونیک در استان تهران است.

وی افزود: فرمانداری‌ها با کمبود منابع روبرو هستند، اما شهرداری‌ها باید در خصوص دولت الکترونیک فعالیت کنند و ملزم به ارائه گزارش سه ماهه هستند.

استاندار ادامه داد: در خصوص عدالت در نظام پرداخت حقوق و مزایا از معاون سرمایه انسانی سازمان استخدامی در خواست می‌کنم تا لیست میزان پرداخت حقوق تمامی مشمولان قانون پرداخت خدمات کشوری را منتشر کند.

وی افزود: چرا باید کسی که در استان کار می‌کند از کسی که در ستاد مشغول خدمت است حقوق و مزایای کمتری دریافت کند، در حالی که بمراتب نیروهای صف چندین برابر بیش از نیروهای ستاد تلاش می‌کنند.

بندپی گفت: در تبیین خدمات دولت ضعف اطلاع رسانی مشهود است و نقش روابط عمومی‌ها در پررنگ کردن این اقدامات اساسی است و مدیران با جدی گرفتن نقش روابط عمومی‌ها وانتصاب مدیران کاربلد در این حوزه موجب رشد مجموعه خود خواهند شد.

وی بیان کرد: سالانه نزدیک به هزار میلیارد تومان برای روستاها در استان تهران از بخش ارزش افزوده اختصاص می‌یابد این عدد می‌تواند موجب رشد استان شود.

استاندار تصریح کرد: ارزش افزوده پول بیت المال است و کاری کنیم که منفعتش به مردم برسد و اشتغالزایی صورت بگیرد.

وی افزود: تنها در ملارد ۴۹ میلیارد تومان برای روستاهای دارای دهیاری و نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان در سال ۹۷  ارزش افزوده تعلق گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.