رویترز گزارش داد، پس از اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نتوانست تا پیش از ضرب‌الاجل اعلام شده دولت تشکیل دهد، قانونگذاران اسرائیلی روز پنجشنبه‌ به انحلال پارلمان رای دادند؛ اقدامی که راه را برای برگزاری انتخاباتی جدید در تاریخ ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) هموار می‌سازد.

انتظار می‌رود دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به حمایت خود از نتانیاهو ادامه دهد؛ نتانیاهویی که یک رهبر جناح راست محسوب می‌شود و روابط بسیار نزدیکی با ترامپ به خاطر مواضع بسیار تندشان درخصوص فلسطینی‌ها و ایران شکل داده است.

اما ناآرامی‌های اخیر بر سیاست‌های اسرائیل سایه افکنده است و انتظار می‌رود که برنامه "صلح خاورمیانه" دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا را بیش از پیش به تاخیر بیاندازد؛ برنامه‌ای که در حال حاضر با تردید عمیق از سوی بسیاری از کارشناسان مواجه شده است. فلسطینی‌ها این برنامه را تحریم کرده‌اند چرا که آن را به شدت به نفع اسرائیل و به ضرر فلسطینی‌ها می‌دانند به طوری که آنها را از داشتن کشور خودشان منع می‌کند.

لزوم شرکت در انتخابات آن هم خیلی زود پس از انتخابات نهم آوریل که در آن نتانیاهو ادعای پیروزی کرد بیانگر ضعف جدیدی در رهبری است که طی ۱۰ سال گذشته در راس قدرت بوده است.

ترامپ پیش از آغاز سفر اروپایی‌اش به خبرنگاران در کاخ سفید، گفت‌: اسرائیلی‌ها در انتخاباتشان خراب کردند و باید عزم خود را جزم کنند.

وی اضافه کرد: بنیامین نتانیاهو انتخاب شده است و در حال حاضر اسرائیلی‌ها می‌خواهند مجدداً انتخابات برگزار کنند؟ ما اصلاً از این موضوع راضی نیستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.