به گزارش تارنمای هیل ارگان کنگره آمریکا، ترامپ روز گذشته (یکشنبه) در گفت وگو با خبرنگاران افزود: تلاش می کنیم که به طرح صلح خاورمیانه کمک کنیم و ممکن است تردید پمپئو درباره آن درست باشد. بیشتر مردم همین را می گویند.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: اگر بتوانیم به صلح خاورمیانه دست پیدا کنیم خوب است و وقتی مایک (پمپئو) درباره آن ابراز تردید می کند من این مساله را درک می کنم زیرا بیشتر مردم فکر می کنند این صلح تحقق نمی یابد. اما فکر می کنم این اتفاق می تواند رخ دهد اما همان طوری که گفته ام باید ببینیم چه می شود.

واشنگتن پست پیشتر گزارش داده بود: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در جلسه‌ای با رهبران یهودی چشم انداز طرح دولت دونالد ترامپ برای صلح در خاورمیانه را بررسی کرده و گفته «شاید استدلال شود» که این طرح «قابل اجرا نیست.»

وی گفت: مساله بزرگ این است که آیا فضای کافی به وجود می‌آید تا بتوانیم در مورد نحوه اجرایی آن گفت وگویی واقعی داشته باشیم.

دولت ترامپ از ورود به کاخ سفید وعده تضمین صلح بین فلسطینی ها و صهیونیست ها را داده است.

«جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ اوایل سال جاری میلادی گفت این طرح تا ماه ژوئن می تواند منتشر شود.

اما این روند هفته گذشته بعد از رای کنیسه به انحلال و برگزاری دوباره انتخابات در سرزمین های اشغالی به تاخیر افتاد.

ترامپ برگزاری انتخابات دوباره را «مسخره» خوانده است.

ترامپ پس از به دست گرفتن زمام امور با تشکیل گروهی ویژه به رهبری جراد کوشنر، ارائه طرحی برای حل مساله فلسطین را خواستار شد که از آن به عنوان «معامله قرن» یاد می‌شود.

تحلیگران عرب این طرح را نژادپرستانه توصیف کرده اند و آن را محکوم به شکست می دانند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.