هانت روز دوشنبه در گفت‌وگو با اسکای نیوز از فرودگاه استنستد که ساعتی پیش شاهد فرود هواپیمای ترامپ بود، افزود: هیچ‌ یک از سفرهای ترامپ بدون لحظات غافلگیرکننده سپری نمی‌شود.

وی با این‌ حال آمریکا را متحد نزدیک انگلیس خواند که در جنگ‌های جهانی با یکدیگر همکاری نظامی داشته و به گفته او سربازان آمریکا در خاک انگلیس برای دفاع از آزادی انگلیس مبارزه کردند.

وزیر امور خارجه انگلیس درباره مخالفت‌های گسترده مردم این کشور با سفر رئیس‌جمهوری آمریکا این‌گونه پاسخ داد: تحریم کردن سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به انگلیس اقدام مناسبی نیست، درعین‌حالی که این‌ یک سفر رسمی است و سیاسی نیست. او مهمان ملکه است تا دوستی میان دو کشور جشن گرفته شود.

 

5202644

 هانت در پاسخ به سؤالی درباره توییت جنجالی ترامپ در بدو ورودش به انگلیس که شهردار لندن را «بازنده کامل» معرفی کرده بود گفت، این ماجرا تقصیر شهردار لندن و سایر اعضاء حزب کارگر است که سفر ترامپ را تحریم کردند. وی سپس ادامه داد که افراد در باره ترامپ دیدگاه‌های مختلفی دارند و خود او هم اختلاف‌نظرهایی را با ترامپ دارد، زمانی که او توییت بحث‌برانگیزی را درباره سازمان بهداشت انگلیس مطرح کرد. 

وزیر خارجه انگلیس با این‌حال عنوان کرد، ترامپ رئیس‌جمهور نزدیک‌ترین کشور متحد انگلیس است و در فراز و نشیب تحولات بین‌المللی، شایسته است که دو کشور روابط نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

هانت درباره حمایت ترامپ از بوریس جانسون برای نخست‌وزیری انگلیس و اینکه از وی حمایت نکرده پاسخ تأمل‌برانگیزی را ارائه داد و گفت: بوریس جانسون نسبت به من اختلاف‌نظرهای کمتری با ترامپ دارد اما اگر ترامپ می‌خواهد با انگلیس مراودات اقتصادی داشته باشد، من گزینه بهتری هستم.

در پاسخ به این سؤال که آیا دوست دارد ترامپ از او حمایت کند، گفت: من به دنبال حمایت کسی جز اعضای حزب محافظه‌کار نیستم. آن‌ها هستند که باید جانشین ترزا می را انتخاب کنند

ترامپ و ملانیا همسرش ساعت 9 صبح به‌وقت محلی انگلیس به دعوت ملکه الیزابت وارد این کشور شد. آن‌ها با بالگرد اختصاصی رئیس‌جمهوری آمریکا راهی اقامتگاه سفیر آمریکا در لندن شده و قرار است با مقامات سلطنتی و عالی‌رتبه انگلیس دیدار کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.