به گزارش خبرگزاری رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (یکشنبه) گفت که کوین هاست بزودی پست خود را ترک می کند.

ترامپ به تازگی تهدید کرد که به تلافی مهاجرت های غیرقانونی شهروندان آمریکای مرکزی به مرز آمریکا – مکزیک، تعرفه هایی را بر مکزیک اعمال می کند.

کوین هاست تاثیر تعرفه های مکزیک را بیشتر متوجه مکزیک دانست تا آمریکا و ابراز امیدواری کرد که مذاکرات مثبتی بین دو کشور انجام شود.

آمریکا در روزهای جاری به جنگ تجاری با کشورهای دیگر نیز دامن زده است.

ترامپ به تازگی عوارض گمرکی کالاهای چینی به ارزش حدود ۲۰۰ میلیارد دلار را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش داد و پکن نیز در واکنش به این اقدام، عوارض گمرکی بر ۶۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از آمریکا وضع کرد.

از هنگامی که ترامپ وارد کاخ سفید شده، شمار زیادی از مشاوران و وزرا و مقام‌های دیگر، دولت او را ترک کرده یا اخراج شده‌اند.

در تازه‌ترین مورد پیش از اعلام خروج کویت هَسِت، حدود دو هفته پیش خبر کناره گیری «جانی دی استفانو» از تیم مشاوران ترامپ منتشر شد.

«مایکل فلین» مشاور امنیت ملی ترامپ اولین چهره بلندپایه ای بود که به دلیل ارتباطاتی که با روس‌ها داشت از دولت کنار گذاشته شد.

همچنین «یلیم پابلت» مقام جنگ طلب و ضد ایرانی وزارت امور خارجه آمریکا که مسؤولیت بخش امور کنترل تسلیحاتی این وزارتخانه را برعهده داشت، اردیبهشت ماه از سمت خود استعفا کرد.

«هربرت مک مستر» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، «رینس پریبوس» رئیس سابق کارکنان کاخ سفید، «هوپ هیکس» و «آنتونی اسکاراموچی» مدیران سابق ارتباطات کاخ سفید، «گری کوهن» مشاور اقتصادی سابق رئیس جمهوری و «استیو بنن» استراتژیست ارشد سابق ترامپ دیگر مقام هایی بودند که با تیم ترامپ خداحافظی کرده اند.

«رکس تیلرسون» وزیر امورخارجه سابق آمریکا، «تام پرایس» وزیر بهداشت پیشین و «دیوید شولکین» وزیر سابق نظامیان بازنشسته ایالات متحده نیز کابینه ترامپ را ترک کرده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.