سردار مهدی انصاری روز دوشنبه در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر انتقال محموله‌ای مواد افیونی از جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با هماهنگی قضائی حین کنترل خودروهای عبوری در محور شیراز به یاسوج به یک دستگاه خودرو پژو پارس مشکوک و به آن دستور توقف دادند.

سردار انصاری با بیان اینکه راننده خودرو بدون توجه به دستورات پلیس از محل گریخت، تصریح کرد: پس از تعقیب و گریز، خودرو مورد نظر متوقف و راننده آن نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف با شماره ۱۱۰ تماس بگیرند.

در سال ۱۳۹۶ چهار تن و ۶۹۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد.

چهار هزار و ۷۱ کیلو گرم این مواد مخدر از نوع تریاک و مابقی حشیش، ماری جوانا، هروئین و دیگر انواع مواد مخدر بوده و در این راستا یکهزار و ۸۴۶ نفر دستگیر، ۳۳۷ دستگاه خودرو توقیف و ۶۸ باند منهدم شدند.

سال ۹۷ پنج تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرها، جاده‌های ارتباطی استان و عملیات‌های مشترک با سایر استان‌ها کشف و ضبط شده است.

یک هزار و ۷۰۰ نفر توزیع کننده، تهیه کننده، مصرف کننده و قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته دستگیر شدند و همچنین با هماهنگی دستگاه قضائی در این راستا ۳۱۰ دستگاه انواع خودرو توقیف شدند.

کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر به یکی از محورهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.