حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور، در کانال تلگرامی خود نوشت:

«در جلسه با دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهور  یاداور شدم که رئیس جمهور باید خود را در محضر حضور ملت بداند. این بحث "حضور" خیلی مهم است. علمای اخلاق می گویند ما اگر خودمان را در محضر خدا ببینیم خیلی کارها را نمی کنیم. حس این که در حضور خدا هستیم مراتب  مختلفی دارد.دانی ترین مرتبه آن این است که مرحوم کافی برای ما مثال می زد. گاهی اعتقاد ما به حضور یک بچه ۵ ساله بیش از خداست. یعنی خیلی کارها را وقتی کسی در اتاق حاضر است انجام نمی‌دهیم.

اگر مسئولان خودشان را در محضر حضور یک ملت آگاه بداند خیلی حرفها را نمی زنند و خیلی اقدامات را انجام نمی‌دهند؛ آن‌ها باید به حضور آگاهانه و مشارکت‌جویانه ملت ایمان بیاورند و  حضور نگاه نافذ و نقاد ملت را احساس کنند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور باید این حس را به او منتقل کند که  در حضور چنین ملتی حرف می زند. یعنی دستیار نماینده افکار عمومی و مطالبات مردمی در دولت هم هست و باید نگاه مردم را از نزدیک‌ترین فاصله در مقابل چشمان رئیس جمهور قرار دهد.

این مردم"مصرف کننده" منفعل پیام رئیس جمهور نیستند. این مردم "چند منبعی" هستند یعنی همزمان پیام چند منبع را می گیرند و فقط هم "گیرنده" و"مصرف کننده" نیستند تولید کننده هستند. مردم چه چیزی را تولید می کنند؟ مردم ذوق خود را تولید می کنند. یعنی این که این مردم تولید کننده ذوقی هستند که رئیس جمهور باید با توجه به آن ذوق تولید شده حرف بزند.

دستیار باید مراقب باشد رئیس جمهور و دولت دچار  تغافل  از توان انتخاب‌گری و نیروی تولید کنندگی ملت نشوند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.