به گزارش رویترز، به دنبال کاهش رشد اقتصاد جهانی که در حال تاثیرگذاری بر میزان مصرف سوخت است، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود، هرچند که خبرها در مورد اجماع اوپک و متحدانش مبنی بر تمدید توافق کاهش تولید موجب شد تا افت قیمت چندان زیاد نباشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۲ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۶۱ دلار و ۶ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۱۷ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۵۳ دلار و ۸ سنت رسید.

قیمت نفت نسبت به اواخر ماه آوریل حدود ۲۰ درصد کاهش داشته و کاهش قیمت های ماه آوریل بیشترین افت قیمت ماهانه از نوامبر تاکنون به شمار می رود. این در حالی است که به دنبال افزایش نگرانی ها در مورد چشم انداز اقتصاد جهانی و تقاضا برای خرید نفت، سرمایه گذاران سرمایه های خود را از بازار نفت خارج کرده اند.

خال الفالح، وزیر انرژی عربستان دیروز گفت، اجماعی در بین تولید کنندگان در مورد ادامه تلاش های برای «حفظ ثبات بازار» در نیمه دوم سال در حال شکل گرفتن است. اوپک و متحدانش از جمله روسیه از ابتدای امسال و به منظور تقویت قیمت نفت، اقدام به کاهش تولید خود کرده اند. این گروه از تولید کنندگان قرار است اواخر ماه جاری یا اوایل ماه آینده میلادی در مورد ادامه توافق کاهش تولید تصمیم گیری کنند.

در همین حال، میزان تولید نفت آمریکا همچنان در حال افزایش بوده و در پایان ماه می به ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است. میزان تولید روسیه و عربستان نیز به حدود ۱۱.۱۱ و ۹۶۵ میلیون بشکه در روز رسیده است. با بالا رفتن تولید نفت آمریکا بخش بزرگتری از نفت این کشور به بازارهای جهانی صادر می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.