مایک پمپئو در مصاحبه با شبکه آر تی اس سوئیس افزود، «من فکر می‌کنم که ایران می‌داند که اگر آنها (مقامات تهران) آماده باشند چگونه با ما تماس بگیرند».

پمپئو همچنین در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات ایران و آمریکا گفت، رئیس جمهور ترامپ برای چندین ماه است که می‌گوید آماده مذاکره است. گفتگو درباره اینکه ایران همانند یک کشور نرمال رفتار کند، ما برای این گفتگو آماده خواهیم بود. این در تمام سطوح رخ خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا که به چهار کشور اروپایی با هدف مذاکرات در خصوص ایران سفر کرده، روز یکشنبه ۱۲ خرداد در سوئیس با «ایگناسیو کاسیس» وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی که با یک عقب نشینی نسبت به شروط قبلی خود برای مذاکره با ایران، از آمادگی کشورش برای مذاکره بدون پیش شرط سخن گفته بود، افزود:"ما برای این گفتگو آماده خواهیم بود. این در تمام سطوح رخ خواهد داد."

وی تأیید کرد که منظورش دیداری مشابه بین ترامپ و رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون خواهد بود و گفت: "البته من فکر می کنم این امکان پذیر است."

علاوه بر این، وی ادعا کرد که ایالات متحده به دنبال جنگ با ایران نیست و گفت: "ما نمی توانستیم در هفته ها و ماه های گذشته واضح تر بگوییم که ما قصد جنگ نداریم."

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.