حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌‌احمد خاتمی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: عشق و علاقه به امام راحل متعلق به نگاه و جناحی خاص نیست بلکه حضرت امام (ره) نقطه وحدت در جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه بزرگداشت امام راحل به نوعی بیعت دوباره با مسیر و راه امام است، گفت: مقاومت، ولایتمداری، استکبارستیزی و حمایت از مظلوم خط امام است که همیشه نیز ادامه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به طرح معامله قرن از سوی آمریکا بیان کرد: معامله قرن با مقاومت راه به جایی نمی‌برد اگر مقاومت را در اولویت قرار دهیم و مسئولان نیز در موضع‌گیری خود چشم به موضع رهبری داشته باشند.

خاتمی با بیان اینکه هم مقاومت و هم تسلیم هر دو هزینه دارد، گفت: تجربه تاریخی و تجربه کشورهای اطراف نشان داده است که هزینه تسلیم شدن بیشتر از هزینه مقاومت کردن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استکبارستیزی که امام راحل دنبال می‌کرد، ادامه مسیر انبیاست افزود: امروز نیز باید این روحیه استکبارستیزی را حفظ کرد اما باید دقت کرد که چه چیزی امروز مصداق استکبارستیزی است.

خاتمی با بیان اینکه آنچه امروز به عنوان مذاکره مطرح می‌شود روی دیگر تسلیم است، بیان کرد: آمریکا به دنبال مذاکره در مسائل پیش پا افتاده نیست مذاکره‌ای که آمریکا مطرح می‌کند، ناموس نظام است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای مذاکره بر سر مسائل موشکی گفت: امروز اقتدار موشکی ایران استخوان در گلو و خار در چشم آمریکا شده و به همین دلیل دشمن به دنبال مذاکره بر سر این موضوع است اما مردم ایران نشان دادند که مذاکره موشکی هرگز ممکن نیست.

وی با بیان اینکه وحدت ملت ایران امروز مثال زدنی و مصداق اقتدار است، تصریح کرد: هیچ آدم غیرت‌مندی بر سر ناموس مذاکره نمی‌کند، شعار هم نمی‌دهیم موشک دوربرد هم داریم اما این اقتدار ناموس ما بوده و بر سر آن مذاکره نمی‌کنیم.

‌خاتمی با اشاره به اینکه آمریکا هرگز نمی‌تواند به ایران حمله کند، گفت: این را بدنه جامعه نیز می‌داند چراکه امروز مردم ایران مسائل را به خوبی تحلیل می‌کنند و در کنار اینها نیروهای مسلح نیز در آمادگی صددرصد هستند.

وی با بیان اینکه ترامپ خوی استکباری دارد اما آرزوی دستیابی به ایران را به گور می‌برد، افزود: در شرایط کنونی آمریکا با تمام توان وارد شده و مقابله ما با آمریکا مقابله تمام شرک در مقابل ایمان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.