به گزارش این روزنامه آمریکایی، مقامات دیپلمات آمریکا می‌گویند برای اولین بار محمد بن زاید و حاکمیت جدید عربستان پیشنهاد توافق صلح جدید برای فلسطین را مطرح کردند اما با مخالفت دولت باراک اوباما با این طرح آنها منتظر دولت جدید (دونالد ترامپ) در آمریکا شدند.

به گزارش نیویورک تایمز، محمد بن زاید دارای نفوذ و قدرت بالایی در کابینه دولت آمریکا است و دونالد ترامپ تاکنون از بسیاری از مواضع وی از جمله نادیده گرفتن قتل گجمال خاشقجی"، تحریم قطر، خروج از توافق هسته‌ای و بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، قرار دادن اخوان المسلمین در لیست سازمان‌های تروریستی حمایت کرده است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه می‌نویسد، نفوذ ولیعهد ابوظبی در آمریکا آنقدر بالا است که بازرس رابرت مولر برخی از بازرگانان آمریکایی و خارجی مستقر در آمریکا را به همکاری به امارات برای اعمال نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا متهم کرد.

طبق این گزارش، ولیعهد ابوظبی به شکل منظم به واشنگتن سفر می‌کرده است اما از دو سال پیش به دلیل ترس از بازجویی مولر یا معاونانش وارد آمریکا نشده است.

بر اساس گزارش بازرس مولر، اسناد و شواهد نشان می‌دهد که ولیعهد ابوظبی سعی کرده است به روس‌ها کمک کند تا از طریق کانال‌های مخفی به حلقه داخلی ترامپ راه پیدا کند.

امارات عربی متحده یک کشور کوچک در خاورمیانه است که جمعیتش کمتر از جمعیت ایالت رود آیلند در شمال شرق آمریکا است.

اما حاکم بالفعل امارات ولیعهد محمد بن زاید حاکم ابوظبی، یکی از صاحب نفوذترین حکام عرب در واشنگتن و خاورمیانه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.