ایمن سوسان، معاون وزیر خارجه سوریه در گفتگو با روسیا الیوم گفت: هنگامیکه آمریکا تصمیم بگیرد حضور غیر نظامی خود در سوریه را پایان دهد و حمایت تروریسم، تحریم‌ها و محاصره اقتصادی این کشور را متوقف کند، آن وقت است که می‌توانیم بگوییم به سوریه نزدیک شده‌ است. ما به سخنان اهمیت نمی‌دهیم چرا که از این سخنان بسیار شنیده‌ایم بلکه منتظر اقدامات عملی هستیم.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون پیشروی ارتش سوریه در ادلب عنوان داشت، ادلب بخش جدایی ناپذیر از خاک سوریه است و آزادی مردم ما در ادلب از چنگال تروریست‌ها وظیفه قانونی ارتش عربی سوریه است.

سوسان درباره مواضع جامعه بین‌المللی پیرامون ادلب گفت: اینجا میزان نفاق و دورویی آشکار می‌شود. جبهه تحریر الشام یا همان النصره یا القاعده بر ادلب تسلط دارد. این تشکیلات تروریستی مورد حمایت برخی کشورهای متجاوزی است که قطعنامه شورای امنیت را با پشتیبانی از جبهه النصره یا تحریر الشام نقض می‌کنند.

وی افزود، ادلب استثنا نیست و باید به حاکمیت کشور برگردد. باید این تروریسم تکفیری که خطری برای همگان و نه فقط برای ادلب و سوریه است پایان یابد.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: نقش ترکیه تخریبی است. زیرا با توجه به ایدئولوژی نزدیک جبهه النصره و حزب عدالت و توسعه در ترکیه حامی اساسی آن به شمار می‌رود. ترک‌ها به نشست سوچی پایبند نبودند و تاکنون هیچ اقدامی را اجرایی نکرده‌اند. ما به آزادسازی ادلب ادامه می‌دهیم همانطور که دیروز در غوطه شرقی دمشق و پیش از آن در حلب این کار را کردیم. ما از این دستاوردها خجالت نمی‌کشیم و ادلب هدفی است که آن را پنهان نمی‌کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.