به گزارش این شبکه آلمانی؛ در حالی که بریتانیا خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) را در پیش رو دارد و به دنبال تعیین نخست وزیر جدیدی برای ادامه این روند است، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در سفر به این کشور گزینه های مورد نظر خود را مورد حمایت قرار می دهد. وی در این سفر خود را وارد بحث های سیاسی تعیین جانشین «ترزا می» نخست وزیر مستعفی کرده و آشکارا در امور داخلی انگلیس مداخله کرده است.

ترامپ که گفتگوی تلفنی ۲۰ دقیقه ای با «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه پیشین انگلیس داشته، وی را فردی مناسب برای تصدی پست نخست وزیری معرفی کرده است.

وی همچنین از «جرمی هانت» وزیر امور خارجه کنونی نیز به عنوان فردی که می تواند «به خوبی» از عهده این کار برآید، نام می برد.

این در حالی است که این دو مقام انگلیسی مواضع متفاوتی در قبال برگزیت داشته اند؛ در حالی که جانسون از طرفداران برگزیت است، هانت موضع ملایم تری در قبال این موضوع داشته و حتی در همه پرسی سال ۲۰۱۶ به این موضوع رای منفی داده است.

از سوی دیگر دیدار ترامپ با «نایجل فاراژ» رهبر جریان راست پوپولیستی انگلیس در سفارتخانه آمریکا در لندن، انتقادهای زیادی را متوجه وی کرده است. هر چند فاراژ پس از این دیدار ضمن ابراز امیدواری به اجرایی شدن هر چه سریعتر برگزیت، از دیدار خود با ترامپ ابراز خرسندی کرد.

ترامپ پیشتر از مقامات انگلیسی خواسته بود، فاراژ را نیز در مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) شرکت دهند.

گفتنی است حزب راستگرای برگزیت به رهبری فاراژ توانست در انتخابات پارلمان اروپا ۳۱ درصد آرا را کسب کرده و به یکی از احزاب قدرتمند انگلیس تبدیل شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.