فرهاد دژپسند روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بندرامیرآباد در شرق مازندران در گفت وگو با خبرنگاران افزود: روند رو به رشد واردات کالاها، نشان می‌دهد که دولت اهتمام ویژه ای به تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم دارد.

وی اضافه کرد: همچنین براساس آمار صادرات کالاهای غیر نفتی نیز در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸ درصد رشد یافت و برگشت ارز از سوی صادرات کنندگان به کشور نیز روند رضایت بخشی را داشته است.

دژپسند اظهارداشت: روند رو به رشد صادرات و واردات کالاهای اساسی به کشور در سال جاری نشان می‌دهد که بحران سازی و جنگ اقتصادی دشمنان علیه کشورمان موفقیت زیادی نداشته است و ما همچنان روند خوبی را از لحاظ تأمین کالاها و صادرات و ارز آوری طی می کتیم.

*** اجرای طرح همراه موبایل در گمرکات

وزیر اقتصاد و دارایی الکترونیکی کردن فعالیت گمرکی را مهمترین دستاورد در زمان تحریم برشمرد و گفت: در شرایط فعلی تمام فعالیت‌های گمرکی در سطح کشور به صورت الکترونیکی و بدون حضور اشخاص انجام می‌شود و برای توسعه این بخش طرح همراه موبایل در گمرکات در دست اجرا قرار گرفته است.

دژپسند خاطرنشان کرد: با اجرای طرح همراه موبایل گمرکی در سطح کشور، تمام خدمات مورد نیاز گمرکی بر روی موبایل قابلیت نصب خواهد داشت و افراد می‌توانند با این کار نیازهای خود را انجام دهند.

به گفته وی طرح همراه موبایل برای کارهای گمرکی در حوزه صادرات و واردات است.

وزیر اقتصاد و دارایی اجرای طرح RFID را از دیگر برنامه‌های الکترونیکی سازی کارهای ترانزیت کالا در گمرکات ایران برشمرد و وعده کرد این طرح نیز بزودی در گمرکات سراسر کشور عملیاتی شود.

دژپسند الکترنیکی کردن فعالیت گمرکی را راهکار مهم برای کاهش اثرات تحریم و تسهیل در فعالیت‌های حوزه صادرات، واردات و ترانزیت بیان کرد.

وزیر مازنی اقتصاد و دارایی صبح امروز به صورت سرزده از بندرامیرآباد در شرق مازندران به عنوان بزرگترین بندر استان‌های شمال کشور بازدید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.