در ادامه اتهام‌زنی مقام‌های آمریکایی علیه ایران درباره حوادث بندر فجیره امارات، برخی کاربران طرفدار عربستان سعودی در توئیتر با انتشار ویدئویی ادعایی تلاش کرده‌اند ایران را مقصر این حوادث نشان دهند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از حساب‌های کاربری که این ویدئو را منتشر و یا دست‌به‌دست کرده‌‌اند، طرفدار عربستان سعودی بوده‌اند. 

این در حالیست که وبگاه روزنامه «جروزالم پست» اعتراف کرده است که با بررسی فریم به فریم این ویدئو به این نتیجه رسیده که این نفتکش در زمان انتشار توئیت که تاریخ ۳۱ می ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد در خلیج فارس حضور نداشته است.

این نفتکش که در این ویدئوی ادعایی به تصویر کشیده شده است، با توجه به وبگاه رصد حمل‌ونقل دریایی در حال حاضر در سواحل یونان است و در ماه گذشته میلادی و زمان وقوع حوادث فجیره در سواحل ایتالیا بوده است.

گفتنی است آمریکا در اظهاراتی خصمانه مدعی شده ایران در پشت این حملات قرار دارد.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی ادعایی گفت: «احتمالا مین های ایرانی در این عملیات خرابکارانه استفاده شده است».

ادعای مقامات آمریکایی در خصوص دست داشتن ایران در این حملات در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان قاطعانه اتهامات وارد شده در خصوص دست داشتن در عملیات تخریبی چهار کشتی در نزدیکی بندر الفجیره را رد کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.