«رضوان حکیم زاده» اظهار داشت: این اداره کل به نحوه ثبت نام و تمامی امور مدارس نظارت کامل دارد و والدینی که به هر دلیل با تخلفات احتمالی مدارس مواجه هستند می توانند در سامانه این مرکز در پرتال وزارت آموزش و پرورش به نشانی www.medu.ir شکایت خود را ثبت کنند تا رسیدگی شود.

وی ادامه داد: این مرکز با جدیت به گزارش های ارائه شده در کوتاه ترین زمان رسیدگی کرده و مراتب را به اطلاع فرد شاکی خواهد رساند.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: این سامانه جدای از سامانه پاسخگویی به شکایات سازمان مدارس غیردولتی است و صرفاً موارد تخلف در مدارس دولتی را مورد بررسی قرار می دهد.

حکیم زاده درباره یکی از مشکلات خانواده ها به هنگام ثبت نام که قرار گرفتن در محدوده جغرافیایی محل تحصیل دانش آموزش است، نیز توضیح داد: محدوده جغرافیایی بر اساس سند ملک یا اجاره نامه با کد رهگیری ملاک مدیران مدارس برای ثبت نام است و خانواده ها نیز باید مدارک لازم را ارائه دهند تا نسبت به ثبت نام فرزندانشان اقدام شود.

وی درباره آمار دانش آموزان دوره ابتدایی نیز یادآور شد: در این مقطع با احتساب دانش آموزان اتباع اکنون حدود هشت میلیون و ۷۰ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند که پیش بینی می شود این تعداد در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ به هشت میلیون و ۲۲۹ هزار نفر برسد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد که تعداد دانش آموزان پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ یک میلیون و ۴۷۶ هزار و ۲۶۲ نفر بود که این رقم برای سال تحصیلی جدید یک میلیون و ۵۰۱ هزار نفر پیش بینی شده است که رشد ۱.۷ درصدی را نشان می دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.