احمد اسدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: از امروز تا دوشنبه با شمالی شدن جریان هوا و وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید، دریا موّاج خواهد شد. 

وی افزود: بر این اساس طی این مدت بیشینه سرعت وزش باد در نزدیک سواحل استان تا ۱۲ متر بر ثانیه (۴۵ کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا ۱۵ متر بر ثانیه (۵۴ کیلومتر بر ساعت)پیش‎بینی می‎شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: همچنین بیشینه ارتفاع موج در نزدیک سواحل استان تا ۲.۰ متر و دور از ساحل تا ۲.۵ متر برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: این وضعیت تا صبح دوشنبه بیستم خرداد ماه  ادامه خواهد داشت. بنابراین کاربران ، از بامداد ‌شنبه هجدهم تا صبح دوشنبه بیستم خرداد نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را بعمل آورند. همچنین طی این مدت شنا ممنوع می‎باشد.

اسدی افزود:آسمان استان صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما و در ساعات بعدازظهر و شب با افزایش ابر ، وزش باد  و در کوهپایه ها و ارتفاعات با رگبار  و رعدوبرق پراکنده  همراه خواهد بود.

وی گفت : در روز یکشنبه در مناطق ساحلی و جلگه ای احتمال رگبار و رعدوبرق وجود دارد.

اسدی آسمان استان را برای روزهای سه شنبه تا پنج‎شنبه بیست و سوم خردادصاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی دما ، درارتفاعات در ساعات بعدازظهربا رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده  پیش بینی کرد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: در صورت تغییرنقشه ها ، تغییرات پیش بینی نیز در روزهای آینده اطلاع رسانی می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.