در چند روز گذشته برخی رسانه‌ها اعلام کردند که قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به ۴ تا ۶ هزار تومان رسیده و در خرده فروشی‌ها کیلویی ۶ تا ۸ هزار تومان عرضه می‌شود و عامل این افزایش قیمت نیز آزاد شدن صادرات سیب زمینی و پیاز بوده است.

این در حالی است که اسدالله کارگر - رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران - در این باره گفت: قیمت‌هایی که برای سیب زمینی گفته می‌شود حقیقت ندارد و مشخص نیست برخی رسانه‌ها چگونه در شرایطی که بازار تعطیل است، قیمت این محصول را از میدان مرکزی میوه و تره بار اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه طی چند روز گذشته به دلیل تعطیلی‌های متوالی بازار مرکزی میوه و تره بار تعطیل بوده است، افزود: ملاک اصلی قیمت و کشف آن برای انواع میوه و تره بار، قیمت‌های هفته جاری است و نمی‌توان در شرایطی که بازار تعطیل است قیمت درستی ارائه کرد چرا که تعطیلات می‌تواند خود یکی از عوامل افزایش قیمت و نوسانات بازار باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: آخرین قیمت موجود در بازار خرده‌فروشی نشان می‌دهد که هر کیلوگرم سیب زمینی در شهر تهران حدود ۵,۰۰۰ تومان فروخته می‌شود و قیمت‌هایی که برخی رسانه‌ها از آن یاد می‌کنند صحت ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.