مهدی تاج صبح امروز با برگزاری یک نشست خبری در جمع خبرنگاران حاضر شد تا درباره فینال جام حذفی و عملکرد مارک ویلموتس پاسخگو باشد. او ابتدا درباره شرایط برگزاری فینال جام حذفی گفت: «برای فینال ۲۰ هزار و ۵۰۰ بلیت فروخته شد اما استادیوم شهر اهواز ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر گنجایش داشت. قرار بود نزدیک به یک سوم ورزشگاه خالی باشد و از این تعداد بلیت هم ۴۰۰ عدد به فدراسیون فوتبال و ۴۰۰ عدد به اداره کل ورزش و جوانان اختصاص یافت. ۲۰۰ عدد به باشگاه فولاد و ۲۰۰ عدد هم به فدراسیون فوتبال داده شد. ۱۳۴۱ قطعه بلیت هم به صورت VIP در اختیار تماشاگران قرار داده شد. نیروهای محترم انتظامی هم به ما گفتند در بازی‌های پرجمعیت نمی‌توانیم تماشاگران را با دست بازرسی بدنی کنیم. اصلاً امکانپذیر نیست و ضریب اشتباه بالا می‌رود. نیروی انتظامی اعتقاد دارد در هر ورزشگاهی که جمعیت زیاد باشد حتی اگر تماشاگران پشت در بمانند و بلیت نداشته باشند نمی‌توانیم آنها را به داخل استادیوم راه ندهیم و مجبوریم درها را باز کنیم تا آنها به داخل ورزشگاه بروند.»

او در ادامه افزود: «هیچ امنیتی بر عهده سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نیست. فدراسیون هم تا بحث بلیت فروشی به شیوه استاندارد می تواند اقدام کند. وقتی مردم بدانند بدون بلیت الکترونیک نمی تواند وارد ورزشگاه شود، دیگر به استادیوم نمی‌آیند و نیروی انتظامی هم مجبور نمی‌شود با این اتفاقات روبرو شود. برگزاری لیگ آینده به این شکل به صلاح نیست. باید ورزشگاه ها دارای این امکانات باشد. وظیفه فدراسیون فوتبال هم ساختن ورزشگاه نیست. باید بگویم سعید فتاحی در اهواز اصرار داشت بازی فینال در شهدای فولاد برگزار شود اما نیروی انتظامی می‌گفت در غدیر برگزار کنیم.  اما روز گذشته دوستان ما در نیروی انتظامی گفتند خوب شد بازی در غدیر برگزار نشد؛ چون اطرافش باز است و کنترل تماشاگران سخت‌تر بود.»

تاج ادامه داد:«اگر قرار نیست ورزشگاه های ما به بلیت الکترونیکی و دوربین ها مجهز نشود، کار برای لیگ آینده سخت می‌شود. بهتر است بازی ها تا زمانی که ضمانت کافی برای انجام یک بازی مطمئن نباشد، برگزار نشود. دیروز هم این را در شورای امنیت کشور اعلام کردیم. گفتیم این نظر فدراسیون فوتبال است. خوشبختانه نیروی انتظامی هم نامه ای مشابه با فدراسیون فوتبال منعکس و در جلسه اعلام کرده است ما هم نمی توانیم مسابقات را تا فراهم کردن امکانات برگزار کنیم.»

مهدی تاج در ادامه گفت: «آوردن یک مربی مثل ویلموتس کار درستی است. دو مربی خارجی در تیم ملی هستند که در زمان اردوها این تعداد به صورت روزمزد یک نفر دیگر به دستیاران ویلموتس اضافه می شود. الان گرفتاری ما در بخش مالی زیاد است. نمی خواهیم دولت به ما کمک کند. دولت ۶ ماه گذشته ۲۰۰ میلیون تومان به تیم امید پاداش داد. در چنین شرایطی، ما ارز تیم ملی در سفر به کره جنوبی یا تیم جوانان در روسیه را به سختی تهیه کردیم و فرستادیم. در آینده دچار مشکلاتی هستیم. بیش از ۳ جلسه شخصی با اینفانتینو رئیس فیفا و دبیر کل فیفا داشتم. آنها می گویند مشکلاتی داریم که در حال رفع هستیم. ۵ یا ۶ میلیون دلار معادل ۱۰۰ میلیارد تومان طلب داریم که اگر وارد کشور شود، تمام مشکلات ما حل خواهد شد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.