این شبکه خبری در گزارش روز شنبه خود افزود: مقامات می‌گویند در ایالت آرکانزاس پرونده تیراندازی به «لیندا کولینز اسمیت» سناتور جمهوری خواه که به مرگ او منجر شد به عنوان یک پرونده قتل در حال بررسی است.

 

پلیس می‌گوید، جسد «جاناتان نیکولاس» سناتور سابق جمهوری خواه را نیز که او هم با شلیک گلوله در منزل مسکونی اش در شهر نورمن واقع در حدود ۲۰ مایلی اوکلاهما کشته شده پیدا کرده است.

 

به نوشته سی ان ان، مقامات از ارائه جزئیات بیشتری از این دو حادثه خودداری کرده‌اند و تحقیقات در هر دو ایالت ادامه دارد.

کولینز اسمیت قبل از پیوستن به حزب جمهوری خواه، دموکرات بود و نخست در سال ۲۰۱۴ میلادی در انتخابات سنا در ایالت آرکانزاس پیروز شد.

جاناتان نیکولاس بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ سناتور ایالت اوکلاهما بود. این سناتور ۵۳ ساله آمریکایی همچنین با دانشگاه اوکلاهما همکاری داشت.

در حالی که هنوز جزئیات بیشتری درباره کشته شدن این سناتور آمریکایی ارائه نشده است اما این دو حادثه نیز بار دیگر یادآور جنجال‌ها بر سر خشونت مسلحانه در آمریکا را تداعی می‌کند.

بر اساس یک گزارش که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شده است یک جوان ۱۹ ساله از ایالت دلاویر، یک جوان ۲۵ ساله از اوهایو، جوان ۳۳ ساله از کالیفرنیا و یک نفر ۶۴ ساله از ایالت ایندیانا در زمره ۲۹ نفراز کسانی هستند که فقط در یک روز (۶ مارس) در آمریکا کشته شده‌اند.

این گزارش با اشاره به قربانیان خشونت های مسلحانه در ماه‌های نخست سال ۲۰۱۹ خاطرنشان می‌کند که این تعداد در مقایسه با کشته‌های نبرد نورماندی که به «D-Day» هم شهرت دارد، بیشتر بوده است.

بر اساس براوردهای تاریخی حدود ۲ هزار و ۵۰۱ نفر از آمریکایی‌ها در این روز مشخص در جنگ جهانی دوم؛ جان خود را از دست دادند و ۱ هزار و ۹۱۳ نفر از سربازان از دیگر کشورهای ائتلافی جان باختند که این تعداد شمار کشته‌ها در این روز را به در مجموعه به ۴ هزار و ۴۱۴ نفر افزایش داد.

یک روزنامه نگار انگلیسی در جریان سفر اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به موضوع خشونت مسلحانه در آمریکا پرداخت وخاطرنشان کرد که شمار مرگ ناشی از استفاده از سلاح در انگلیس در سال ۳۵ مورد بوده است که نیمی از تعداد کسانی است که به طور متوسط هر روز در آمریکا کشته می‌شوند. ترامپ به استدلالی اشاره کرد که قبلاً نیز آن را مطرح کرده بود و گفت اگر کسانی که در حملات تروریستی نوامبر ۲۰۱۵ در پاریس به کنسرت می‌رفتند مسلح بودند تعداد کمتری از مردم کشته می‌شدند.

بر اساس آمار در همان هفته بروز حملات تروریستی در پاریس ۲۳۴ نفر در امریکا هدف گلوله قرارگرفتند و کشته شدند. خودکشی با استفاده از اسلحه بیشتر از شمارکشته های ناشی از قتل در امریکا است.

تعداد کسانی که با استفاده از اسلحه در آمریکا کشته یا زخمی شده‌اند در سال جاری میلادی تاکنون ۱۶ هزار نفر بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.