میر حمایت میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون آموزش در جلسه امروز موضوع سنجش دانشجو را با حضور مرکز پژوهش‌های مجلس، مسئولین سنجش و معاونت وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و آموزش و پرورش مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: در یک ماه گذشته این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفته است شده، مرکز پژوهش‌ها پیشنویس این موضوع را تهیه کرده و برای ارائه به اعضای کمیسیون آن را آماده کرده بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بحث جدایی نظام سنجش از پذیرش، تعداد و زمان آزمون‌ها، قابل استناد بودن معدل کتبی امتحانات نهایی، محور قرار گرفتن دانشگاه‌ها برای پذیرش، اولویت بودن مقاطع ارشد و دکتری در این طرح و ساماندهی سهمیه‌ها از جمله موضوعاتی بود که در این خصوص از سوی اعضای کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت که هم دوستان دولت و هم مجلس بر روی کلیات این موضوع ها توافق داشتند .

میرزاده ادامه داد: مقرر شد کمیته آموزش عالی کمیسیون با حضور سازمان‌های ذی‌ربط بر این موضوع کار کنند و اگر طرح آماده شد در اختیار کمیسون قرار دهد تا در مدت یک ماه اگر طرح از سوی کمیسیون به تصویب رسید در اختیار صحن مجلس قرار گیرد.

وی همچنین گفت: انتخابات هیات رییسه کمیسیون آموزش و تخقیقات مجلس هفته آینده برگزار می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.